Του Γιάννη Κανουπάκη
Όταν λανσαρίστηκε το 1998, το RX 300 έγινε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές SUV, δημιουργώντας μία εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων, με το στυλ, την επιτάχυνση, τον χειρισμό και την αθόρυβη λειτουργία που αρμόζει σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Το 2005, το RX 400h σηματοδότησε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές υβριδικό ηλεκτρικό όχημα, με ένα επαναστατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδύαζε έναν V6 βενζινοκινητήρα με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μία τεχνολογική επανάσταση που χρησίμευσε ως σημείο εκκίνησης για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της σειράς μοντέλων της Lexus. Έχοντας επαινεθεί από τους πελάτες για την άνεση, τη φινέτσα και την ποιότητά του, το 2016, το RX ήταν το πρώτο μοντέλο της Lexus που απέκτησε την τεχνολογία Lexus Safety System+. Το 2019, το RX έφερε το πρώτο στον κόσμο BladeScanTM Adaptive High-beam System, μία τεχνολογία που χρησιμοποιεί ένα περιστρεφόμενο καθρέπτη σε σχήμα λεπίδας για βελτιωμένο φωτισμό από τους προβολείς LED.
Τώρα, η Lexus αποκαλύπτει την 5η γενιά του RX, ενός πλήρως ανανεωμένου μοντέλου, που ανοίγει ένα σημαντικό νέο κεφάλαιο για το εμβληματικό SUV. Να σημειωθεί πως το πρωτοποριακό RX έχει γίνει bestseller της Lexus τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 1998 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά – από τα οποία 300.000 στην Ευρώπη – αυτή η 5η γενιά RX είναι καθοριστική για τη μελλοντική στρατηγική της μάρκας ‘Lexus Electrified’.
Μαζί με το πρόσφατα λανσαρισμένο NX και το RZ που αποκαλύφθηκε τον Απρίλιο, το RX θα βοηθήσει, σύμφωνα με την εταιρία, να γίνει πραγματικότητα το ‘Επόμενο Κεφάλαιο’ της μάρκας Lexus. Αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη «επέλαση» της Lexus στην αγορά των D-E Premium SUV, την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus. Η Lexus έχει εξελίξει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του ‘Επόμενου Κεφαλαίου’ της για το νέο RX. Αυτή περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου – ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX άντλησε επίσης έμπνευση από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του RX. Έτσι δημιουργήθηκε ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ εστιάζει στο να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και «καθαρή» διάταξη, που υποστηρίζεται από μία νέα οθόνη αφής 14”.
Για να διαμορφώσει την αποκλειστική οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, το μειωμένο βάρος, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης για τη δημιουργία μίας πιο φυσικής σχέσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδηγού. Ο χειρισμός και η απόκριση είναι αποτέλεσμα της βελτιωμένης πλατφόρμας GA-K που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.
Αξιοποιώντας την παγκοσμίου κλάσης τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX προσφέρει την τρίτη γενιά του Lexus Safety System+, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driver Assist και Extended Safety Package. Το RX διαθέτει, επίσης, την τελευταία πλατφόρμα πολυμέσων με το Hey Lexus Smart Voice Assistant και το Lexus Link app.
Το νέο RX διατίθεται στην Ευρώπη σε μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων εκδόσεων. Στην καρδιά των προσφερόμενων εκδόσεων του μοντέλου για τη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ θα μυήσει τους πελάτες του RX στην plug-in τεχνολογία της Lexus που αποτελεί σημείο αναφοράς. Με το νέο RX 350h Hybrid Electric, η Lexus εισάγει μία αποδοτική εναλλακτική λύση έναντι των χαμηλότερου κυβισμού κινητηρίων συνόλων diesel και βενζίνης. Και για εκείνους τους οδηγούς που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus παρουσιάζει το πρώτο Hybrid Electric turbo μοντέλο στην ιστορία της, το RX 500h.
Ειδικότερα,
-Το επαναστατικό, νέο υβριδικό ηλεκτρικό SUV επιδόσεων RX 500h είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο της Lexus και έχει εξελιχθεί για πελάτες που διψούν για κορυφαίες ηλεκτροκίνητες επιδόσεις. Με ισχύ προερχόμενη από μία εντελώς νέα υβριδική αρχιτεκτονική που αποτελείται από έναν κινητήρα turbo 2,4 λίτρων και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το RX 500h αποδίδει 371 ίππους για συναρπαστική επιτάχυνση και εξαιρετικά δυναμικό χειρισμό χάρη στο DIRECT4. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη και στις δύο πλευρές, που επιτρέπει μεγάλη ευελιξία στην παροχή ισχύος.
Το πίσω μέρος είναι εξοπλισμένο με έναν e-Axle 80kW: ένα συμπαγές, αρθρωτό πακέτο που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο και μία ECU τοποθετημένη ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Οι συμπαγείς διαστάσεις του βοηθούν στην εξασφάλιση περισσότερου χώρου στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών.
Η παροχή ισχύος ελέγχεται μέσω του DIRECT4, μιας αποκλειστικής νέας τεχνολογίας ελέγχου κίνησης της Lexus που λανσαρίστηκε πρόσφατα στο RZ 450e. Αυτό το έξυπνο σύστημα εξισορροπεί συνεχώς την ισχύ και τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε οποιαδήποτε οδηγική κατάσταση, μεταβάλλοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την κατανομή ισχύος μεταξύ των 2 αξόνων με μεγαλύτερη ακρίβεια από όση θα μπορούσε οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα.
Συμβάλλοντας ώστε ο οδηγός να διαθέτει καλύτερη αίσθηση του δρόμου και του τιμονιού, το DIRECT4 προσφέρει βελτιωμένη σταθερότητα χειρισμού και εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Κάτι πολύ σημαντικό, επίσης, για το RX 500h είναι ότι βελτιώνει την οδηγική άνεση καθώς με την άμεση παροχή ροπής ο οδηγός ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος.
Επειδή πρόκειται για ένα hybrid electric μοντέλο υψηλής απόδοσης, η Lexus τοποθέτησε ένα σύστημα πέδησης με δαγκάνες στους εμπρός τροχούς που διαθέτουν έμβολα και τις δύο πλευρές των δίσκων για να πετύχει ένα ισχυρό φρενάρισμα, καθώς και το Dynamic Rear Steering (DRS) που καθορίζει τη βέλτιστη γωνία διεύθυνσης για τους πίσω τροχούς.
–Η Lexus χρησιμοποίησε την άνω των 15 ετών εμπειρία της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για τη δημιουργία του plug-in υβριδικού ηλεκτρικού RX 450h+ που θεωρείται το επόμενο λογικό βήμα προόδου για πολλούς από τους πελάτες της τρέχουσας γενιάς RX 450h. Το RX 450h+, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι το best-seller RX μοντέλο στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, διαθέτει υβριδικό ηλεκτρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Ένας πρόσθετος πίσω ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει τη μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το plug-in σύστημα αποδίδει ισχύ 306 ίππους και εκτιμάται ότι θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ω σε περίπου 7 δευτερόλεπτα. Συνολικά, προσφέρει περίπου την ίδια ισχύ με το απερχόμενο RX 450h, αλλά με περισσότερη ροπή και ταχύτερη επιτάχυνση. Με την περισσότερη ισχύ να προέρχεται από τους ηλεκτροκινητήρες, η οδήγηση είναι πιο άνετη και εκλεπτυσμένη, με αισθητά χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Οι εκτιμώμενοι στόχοι εκπομπών CO2 (μικτός κύκλος WLTP) κάτω από 26 γμ/χλμ και κατανάλωσης καυσίμου κάτω από 1,2 λτ/100 χλμ θα είναι πολύ ανταγωνιστικές. Το μέγεθος και η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου και η τεχνογνωσία της Lexus στην ηλεκτροκίνηση συνδυάζονται για να προσφέρουν μια ανταγωνιστική ηλεκτρική αυτονομία με στόχο περίπου τα 65 χλμ (εκκρεμεί έγκριση τύπου) με τη μέγιστη ταχύτητα στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα να αγγίζει τα 135 χλμ/ω. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το plug-in υβριδικό Lexus διατηρεί υψηλή αποδοτικότητα όταν η μπαταρία είναι εξαντλημένη, καθώς το RX 450h+ μεταβαίνει στο προηγμένο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα 4ης γενιάς.
–Η ομαλή και αποδοτική λειτουργία του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού ηλεκτρικού μοντέλου RX έχει βελτιωθεί στο νέο RX 350h με την εισαγωγή της τεχνολογίας 4ης γενιάς της μάρκας. Ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων παρέχει ισχύ 245 ίππων και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ω σε 8,0 δευτερόλεπτα, που είναι συγκρίσιμη με εκείνη του τρέχοντος RX 450h, ενώ την ίδια στιγμή παράγει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το RX 350h θα αποτελέσει μία ισχυρή εναλλακτική λύση έναντι των ανταγωνιστικών πετρελαιοκινητήρων χαμηλού κυβισμού, ιδανικό για πελάτες που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την απόδοση.