Skip to main content

Skoda Enyaq Coupe iV: Κομψότητα, πρακτικότητα και αειφορία

Του Γιάννη Κανουπάκη 

Πιστή στη θεωρία της εξέλιξης και, μάλιστα, με ταχείς ρυθμούς, η Skoda Auto, παρουσίασε, προ ημερών, το Enyaq Coupe iV. Ένα ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με χυτές γραμμές, που εμπλουτίζει την γκάμα Enyaq iV της Skoda η οποία περιλαμβάνει τα ηλεκτροκίνητα της μάρκας.

Πριν καλά-καλά γνωρίσουμε το πληρέστατο και πολυτελές Enyaq, ειδικά στην Ελλάδα, που, παρά τα κυβερνητικά κίνητρα, υπολείπεται στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης (υψηλές τιμές/ισχνά εισοδήματα, έλλειψη υποδομών κλπ), το VW Group σπεύδει να τοποθετηθεί στην αγορά και με την coupe εκδοχή του, που διαθέτει ακόμα πιο εκφραστικό, ελκυστικό σχεδιασμό και καταφέρνει να συνδυάσει, όντως, με επιτυχία σπορ γραμμές, γενναιόδωρους χώρους για 5 επιβαίνοντες και πορτμπαγκάζ 570 λίτρων. 

Το νέο μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα πριν το καλοκαίρι, με την Kosmocar-Skoda να ανακοινώνει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής το προσεχές διάστημα. 

Ο, ήδη, κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής Cd του Enyaq iV έχει βελτιωθεί περαιτέρω, φτάνοντας στην κουπέ υλοποίηση την τιμή 0,234. Αυτό συντελεί σε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, πλέον στα 545 χλμ στον κύκλο WLTP. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής δύο μεγεθών μπαταρίας, κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς και τέσσερα επίπεδα ισχύος που κυμαίνονται από 132 kW (177 ίπποι) έως 220 kW (295 ίπποι). Η τελευταία, αφορά στην έκδοση RS, που επίσης παρουσίασε η SKODA. Στο εσωτερικό, και το Enyaq Coupe iV ακολουθεί την πολύ επιτυχημένη φιλοσοφία των Design Selections, που αντικαθιστούν τα κλασικά επίπεδα επένδυσης.

Όπως και το Enyaq iV, το νέο μοντέλο, παράγεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στη Mladá Boleslav -αποτελούν τα μοναδικά οχήματα του Volkswagen Group με βάση την πλατφόρμα MEB στην Ευρώπη, που κατασκευάζονται εκτός Γερμανίας. Λόγω του σχεδιασμού της και του μεγάλου μεταξονίου, η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) επιτρέπει πλήθος επιλογών, όσον αφορά τις αναλογίες αμαξώματος και τη σχεδίαση. Μία από αυτές -σε αντίθεση με πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού- είναι η απουσία σήραγγας μετάδοσης, με την μπαταρία υψηλής τάσης για το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα να είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες να είναι ιδιαίτερα μεγάλος.

Το νέο Enyaq Coupe iV διαθέτει μια ιδιαίτερη σπορ μπροστινή ποδιά, καθώς και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος. Εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου διαστάσεων μεταξύ 19 και 21 ιντσών. Από την κολόνα Β, η γραμμή οροφής κλίνει ελαφρά προς τα πίσω και συγχωνεύεται με την πέμπτη πόρτα σε ένα αιχμηρό πίσω τελείωμα. Οι γραμμές του οχήματος τονίζονται περαιτέρω από τη σκούρα φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή – η μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη οροφή στη γκάμα της Skoda – η οποία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού.

Εκτείνεται σε όλη την οροφή και συγχωνεύεται άψογα με το πίσω παράθυρο. Όντας πιο λεπτή από την πλήρη οροφή, παρέχει άφθονο χώρο για το κεφάλι των επιβατών και επιτρέπει περισσότερο φως της ημέρας στο εσωτερικό, δίνοντας ακόμα πιο ευάερη αίσθηση. Η επίστρωσή της βοηθά να διασφαλιστεί ότι το κλίμα μέσα στην καμπίνα είναι ευχάριστο ανά πάσα στιγμή. Όπως και με το SUV, το κουπέ διατίθεται με το προαιρετικό Crystal Face, όπου οι κάθετες νευρώσεις της εντυπωσιακής μάσκας της Skoda φωτίζονται από 131 LED, ενώ μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα ολοκληρώνει την ξεχωριστή εμφάνιση του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του Enyaq Coupe RS iV, το Crystal Face ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Τέσσερα είναι τα επίπεδα ισχύος του νέου κουπέ. Η ισχύς ξεκινά από 132 kW (177 ίπποι ) με το Enyaq Coupe iV 60 με κίνηση στους πίσω τροχούς, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh (net: 58 kWh). Το Enyaq Coupe iV 80 είναι επίσης πισωκίνητο και παράγει 150 kW (201 ίπποι) από την μπαταρία 82 kWh (net: 77 kWh). Εκτός από αυτή τη μεγαλύτερη μπαταρία, το Enyaq Coupe iV 80x και το Enyaq Coupe RS iV διαθέτουν δεύτερο κινητήρα στον μπροστινό άξονα, καθιστώντας τα τετρακίνητα.

Το Enyaq Coupe iV 80x έχει ισχύ 195 kW (261 ίπποι), ενώ το κορυφαίο Enyaq Coupe RS iV αποδίδει έως και 220 kW (290 ίπποι) και μέγιστη ροπή 460 Nm. Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS. Ξεχωρίζει από την ιδιαίτερα δυναμική οδήγηση, πλήθος μαύρων σχεδιαστικών λεπτομερειών και την απ’ άκρη σ’ άκρη κόκκινη ανακλαστική λωρίδα στο πίσω μέρος, χαρακτηριστική των μοντέλων RS της μάρκας. Χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, η τελική του ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα – 20 χλμ./ώρα περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του νέου κουπέ ενώ διατίθεται αποκλειστικά στο εντυπωσιακό χρώμα Mamba Green.

Εκτός από την εξαιρετική αεροδυναμική που συμβάλλει στην επίτευξη αυτονομίας έως 545 χλμ. (κατά WLTP), η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης καθιστά το Enyaq Coupe iV κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια. Η Skoda Auto υποστηρίζει την άνετη φόρτιση στο σπίτι, προσφέροντας Wallboxes, τα οποία θα είναι διαθέσιμα με προαιρετική υπηρεσία εγκατάστασης.

Η καμπίνα του Enyaq Coupe iV επωφελείται από τη νέα φιλοσοφία Design Selections της Skoda, βασισμένη σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών. Ενδεικτικά, οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα ενώ τα καλύμματα καθισμάτων προέρχονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET σε συνδυασμό με μη ανακυκλωμένο μαλλί (new wool). Στον προαιρετικό εξοπλισμό, δέκα θεματικά πακέτα και μεμονωμένες επιλογές, κάνουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου εύκολη.

Τα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών και ψηφιακό πιλοτήριο 5,3 ιντσών, προαιρετικά με head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Εξοπλισμένο με τον προαιρετικό κοτσαδόρο, το Enyaq Coupe iV μπορεί να ρυμουλκήσει ρυμουλκούμενα βάρους έως 1.400 κιλά σε κλίσεις έως 8%.