Skip to main content

PEUGEOT 9X8 HYBRID HYPERCAR: Τα ωραία οράματα!

Του Γιάννη Κανουπάκη

Όντως, ο σχεδιασμός ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι το απόλυτο όνειρο κάθε σχεδιαστή του είδους. Σε ότι αφορά την Peugeot, όπως τονίζεται αρμοδίως, η  πιθανότητα να πραγματοποιηθεί αυτό το όνειρο ήταν μέχρι τώρα κοντά στο μηδέν: αντί το πιο σημαντικό στοιχείο να είναι το στιλ και η ταυτότητα της μάρκας, ουσιαστικά ήταν η απόδοση, σε τέτοιο βαθμό που τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είχαν γίνει μορφολογικά σχεδόν ίδια το ένα με το άλλο. Η δουλειά των σχεδιαστών περιοριζόταν στις μικρές λεπτομέρειες και τη ζωηράδα της εικόνας. Για το PEUGEOT 9×8 Hybrid Hypercar, ωστόσο, μηχανικοί και σχεδιαστές συνεργάστηκαν πολύ στενά για να επιτύχουν μια σύγκλιση μεταξύ στιλ και τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού οχήματος. «Το επίπεδο της συζήτησης ήταν απολύτως άνευ προηγουμένου», λέει ο Matthias Hossann, Διευθυντής Σχεδίασης της PEUGEOT. «Ήμασταν σε επαφή με την ομάδα της PEUGEOT Sport και πραγματικά δουλέψαμε χέρι-χέρι μαζί τους.» Να σημειωθεί ότι η εμπλοκή της PEUGEOT στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οφείλεται, πρωτίστως, στο γεγονός ότι οι αγώνες είναι ένα εργαστήριο ιδεών και ένας φανταστικός επιταχυντής καινοτομίας, λένε στην εταιρία και συμφωνούμε με αυτό.

Ο Hossann τοποθέτησε το πρωτότυπο σε ένα «σκληρό» αρχιτεκτονικό περιβάλλον, πριν το 9Χ8 αντιμετωπίσει τις πίστες αγώνων Endurance (αντοχής) το 2022. Αυτή ήταν μια ευκαιρία για τη φωτογράφο μόδας και supercars Agnieszka Doroszewicz, να παίξει με το φως και τις αντιθέσεις του σε ένα βιομηχανικό σκηνικό. Οι φωτογραφίες της είναι μια μεταφορά για το 24 Hours of Le Mans, έναν μυθικό αγώνα στον οποίο το φως αλλάζει όσο περνούν οι ώρες.

Ο απόλυτος πρεσβευτής της PEUGEOT Design και μια έμπνευση για μελλοντικές εξελίξεις, το Hybrid Hypercar 9X8 ανήκει στην τάση που έχει οριστεί για τα αυτοκίνητα της γκάμας, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου PEUGEOT 308. Ήταν το PEUGEOT 9×8 που έφερε για πρώτη φορά το νέο σήμα Lion head, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021, πριν, επίσης, εμφανιστεί στο PEUGEOT 308. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της τεχνογνωσίας και του στυλ της PEUGEOT είναι εμφανές στην καμπίνα του 9×8, η οποία βασίζεται στο χαρακτηριστικό i-Cockpit της μάρκας. Ακριβώς όπως για ένα πρότζεκτ σειράς μοντέλων παραγωγής, η φροντίδα που δόθηκε στην εσωτερική σχεδίαση συνδυάστηκε με το απαιτητικό επίπεδο προϋποθέσεων για το εξωτερικό: ο οδηγός και οι θεατές μπροστά από τις οθόνες τους πρέπει να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ένα PEUGEOT χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία. Επιπλέον, ολόκληρο το cockpit του PEUGEOT 9×8 σχεδιάστηκε για να παρέχει τον υψηλότερο βαθμό εργονομίας και διαισθητικότητας για τους οδηγούς.

Παρατηρητές και ειδικοί δηλώνουν ομόφωνα: το PEUGEOT 9×8 είναι μια ριζική ρήξη με τις προηγούμενες γενιές αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ανοίγει μια νέα εποχή. «Αυτό το 9x8 είναι ένα πραγματικό ορόσημο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα είμαστε τυχεροί που ήμασταν μέρος του», είπαν οι μελλοντικοί οδηγοί όταν το είδαν για πρώτη φορά.Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του αγωνιστικού και αυτό που για πολλούς το συνοψίζει, είναι η απουσία πίσω φτερού, που του προσδίδει τη μοναδική του μορφολογία. Το πίσω φτερό εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώνες αντοχής στο Le Mans το 1967 και έκτοτε έγινε το διαρκές πρότυπο. Από το 1971, λίγο παραπάνω από 50 χρόνια πριν, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει χωρίς πίσω φτερό. Αυτό δείχνει το θράσος και την εφευρετικότητα των σχεδιαστών και μηχανικών της PEUGEOT. Όταν δημιουργήθηκε το PEUGEOT 9X8, καταβλήθηκε τεράστια προσπάθεια στο πίσω μέρος του οχήματος. Ακολουθώντας το αρχικό σκίτσο ενός κάπως ‘ρευστού’ αυτοκινήτου, εμφανίστηκε μια ελαφρώς μυτερή καμπίνα, μαζί με το πολύ ιδιαίτερο κάλυμμα που βλέπουμε σήμερα πάνω από τον πίσω τροχό.

Για την ιστορία, η PEUGEOT έχει ήδη κερδίσει στο Le Mans με δύο αυτοκίνητα δύο διαφορετικών γενιών: το 905 με κινητήρα βενζίνης V10 το 1992 και το 1993, και το 908 με κινητήρα V12 HDi-FAP το 2009. Για άλλη μια φορά, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε το PEUGEOT 9X8 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής. «Οι αγώνες αντοχής βασίζονται σε κανόνες που μας επιτρέπουν να αποδείξουμε την τεχνογνωσία της PEUGEOT στην ηλεκτροκίνηση», εξηγεί ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής του έργου.  Για την τετρακίνητη υβριδική κίνησή του, το PEUGEOT 9X8 έχει ορισμένες ομοιότητες με αρκετά μοντέλα της γκάμας PEUGEOT, όπως το PEUGEOT 3008 ή το PEUGEOT 508. Συνδυάζει έναν V6 2,6 λίτρων διπλού υπερτροφοδότη 500 kW (680 ίππων) κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω μέρος, με έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 200 kW (270 ίππων) μπροστά. Για τη δημιουργία αυτού, οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν εργαλεία 3D και CAD (Computer Aided Design). Με αυτήν την τεχνολογία, είναι επίσης εύκολο να μοιράζονται τα αρχεία με τις ομάδες μηχανικών. Μόλις τοποθετήθηκαν όλα τα δεδομένα στοιχεία, μετά ήρθε το στάδιο της εικονικής πραγματικότητας.