Volvo Cars: Aυτόνομη οδήγηση χωρίς επιτήρηση
Το Ride Pilot (λειτουργία αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση) εξελίσσει ένα κορυφαίο για την αυτοκινητοβιομηχανία χαρακτηριστικό ασφαλείας που θα εξοπλίζει την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo Cars, με στόχο να προσφέρει περισσότερο ελεύθερο χρόνο στους πελάτες και να κάνει την οδήγηση ενός Volvo ακόμη πιο ευχάριστη και χρηστική. Η εταιρία το παρουσιάζει, αρχικά, σε πελάτες στην Καλιφόρνια.
Από τη στιγμή που θα πιστοποιηθεί ως ασφαλές για χρήση στους αυτοκινητόδρομους, το Ride Pilot σχεδιάζεται να διατεθεί ως συνδρομητική προσθήκη στο επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Πρόκειται για τη νέα ναυαρχίδα της Volvo που θα αποκαλυφθεί αργότερα εντός του τρέχοντος έτους.
Στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων της, η Volvo Cars θέτει ένα νέο πρότυπο ασφαλείας, με ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, σε συνδυασμό με ένα προηγμένο σύστημα αισθητήρων. Το λογισμικό αναπτύχθηκε από την εταιρεία εξέλιξης λογισμικού αυτόνομης οδήγησης (AD) Zenseact, σε συνεργασία με την in-house ομάδα ανάπτυξης λογισμικού της Volvo Cars, καθώς και με την αντίστοιχη ομάδα της Luminar, μιας εκ των στρατηγικών συνεργατών της σουηδικής εταιρείας στο πεδίο της τεχνολογίας. Η πλατφόρμα απαρτίζεται από περισσότερους από 25 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου του αισθητήρα τελευταίας τεχνολογίας Iris LiDAR της Luminar, ο οποίος συνεργάζεται άψογα με το συγκεκριμένο λογισμικό.
«Αισθανόμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε το προγραμματισμένο στις ΗΠΑ λανσάρισμα της πρώτης μας λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση. Στόχος μας είναι να θέσουμε ένα νέο πρότυπο στον κλάδο για την αυτόνομη οδήγηση, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια», δήλωσε ο Mats Moberg (Ματς Μόμπεργκ), Επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης στη Volvo Cars. «Η προσθήκη του ολοκαίνουργιου λογισμικού αυτόνομης οδήγησης της Zenseact και του αισθητήρα LiDAR της Luminar στον βασικό εξοπλισμό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV μας αλλάζει ριζικά τους όρους του παιχνιδιού για τη Volvo Cars, αλλά και για την οδική ασφάλεια και την αυτόνομη οδήγηση.»
Παρόλο που ο συνδυασμός λογισμικού – αισθητήρων, και φυσικά η ασφάλεια που συνεπάγεται, θα είναι στάνταρ, διαθέσιμος από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του επερχόμενου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Volvo Cars, και θα βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου, το Ride Pilot θα διατεθεί στους πελάτες μόνο αφού περάσει το διεξοδικό πρωτόκολλο δοκιμών και πιστοποίησης της Volvo Cars. Σε αυτό περιλαμβάνεται η επαλήθευση της ασφαλούς χρήσης της τεχνολογίας στους αυτοκινητόδρομους, σε διάφορες μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Ως τμήμα αυτής της διαδικασίας επαλήθευσης, η Volvo Cars δοκιμάζει ήδη μαζί με τη Zenseact επιμέρους λειτουργίες της αυτόματης οδήγησης σε δρόμους της Σουηδίας, ενώ συλλέγει δεδομένα από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Έως τα μέσα του 2022, η εταιρεία προτίθεται να ξεκινήσει δοκιμές σε δρόμους της Καλιφόρνιας*, όπου οι κλιματικές, και οδικές συνθήκες, καθώς και το νομικό πλαίσιο, παρέχουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την εισαγωγή της αυτόνομης οδήγησης.
«Η εισαγωγή ενός νέου προτύπου ασφαλείας για την αυτοκινητοβιομηχανία απαιτεί ένα επίπεδο διεξοδικών δοκιμών και πιστοποίησης που θα επεκταθεί σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η Ödgärd Andersson (Έντγκερντ Άντερσον), CEO της Zenseact. «Το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Zenseact παίζει ουσιαστικό ρόλο σε αυτό το νέο πρότυπο, αλλά και στην πορεία προς την επίτευξη μηδενικών συγκρούσεων».
Από τη στιγμή που θα πιστοποιηθεί η ασφάλειά του και θα διασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις, φιλοδοξία της εταιρείας είναι να λανσάρει το Ride Pilot αρχικά στην Καλιφόρνια και σταδιακά σε άλλες αγορές και περιοχές ανά τον κόσμο.
Με τη χρήση του Ride Pilot, οι οδηγοί θα είναι σε θέση να εξοικονομούν χρόνο κατά την οδήγηση, αφιερώνοντάς τον σε άλλες δραστηριότητες όπως το διάβασμα, το γράψιμο, η εργασία ή η επικοινωνία. Η λειτουργία μπορεί επίσης να ελαττώσει τη διανοητική κόπωση που μπορεί να συνοδεύει την οδήγηση, ιδιαίτερα στο μποτιλιάρισμα ή την πυκνή κυκλοφορία, βοηθώντας έτσι τους οδηγούς να φτάσουν στον προορισμό τους ξεκούραστοι και ανανεωμένοι.
Το όνομα Ride Pilot υπονοεί αυτό που μπορεί να περιμένει ο χρήστης: όταν το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του, η Volvo Cars αναλαμβάνει την ευθύνη για την οδήγηση, προσφέροντας στον οδηγό άνεση και ηρεμία.
Στο επερχόμενο SUV της Volvo Cars, ο αισθητήρας LiDAR της Luminar θα συμπληρώνει 5 ραντάρ, 8 κάμερες και 16 υπερηχητικούς αισθητήρες. Αυτό το βασικό set up αισθητήρων παρέχει εξαιρετική ορατότητα και αντιληπτική αξιοπιστία. Χάρη και στις συνεχείς, ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού, το σύστημα θα διασφαλίζει πλήρως τις απαραίτητες εφεδρείες ώστε να επιτρέψει στη Volvo Cars να υλοποιήσει την ασφαλή αυτόνομη οδήγηση μέσω του Ride Pilot.
«Το όραμα της Luminar είναι να εκδημοκρατίσει την επόμενη γενιά ασφάλειας και αυτονομίας και ήδη το βλέπουμε αυτό να γίνεται πραγματικότητα με το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρεται στη νέα πλατφόρμα της Volvo», δήλωσε ο Austin Russell, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Luminar. «Με το Luminar ως στάνταρ σε κάθε αυτοκίνητο, το επόμενο SUV τους έχει την ευκαιρία να είναι το ασφαλέστερο όχημα στο δρόμο».