Skip to main content

BMW iX: «Κέντα-φλος» στην παρτίδα της ηλεκτροκίνησης

Με σταθερά βήματα, η BMW προχωρά στην εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, ανά κατηγορία, αλλάζοντας άρδην την εικόνα που είχαμε ως τώρα για τα μοντέλα της. Το πέρασμα από την τελειότητα, στο total feeling των συμβατικών ή υβριδικών, στη νέα εποχή των αμιγώς ηλεκτρικών δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, ωστόσο, η βαυαρική μάρκα έχοντας δώσει, αρκετά χρόνια πριν, τα διαπιστευτήριά της με το i3, ως πρωτοπόρος στον ανταγωνισμό, γράφει «νέα κεφάλαια», επί του προκειμένου, με μεγάλη άνεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα BMW iX, σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, που κάνει, κυριολεκτικά, «κέντα-φλος» στα «πράσινα» Sports Activity Vehicle (SAV). Είναι βέβαιο ότι οι σημερινοί κάτοχοι των πιο προηγμένων Χ5 θα νιώσουν ότι …ταξιδεύουν στο διάστημα, όταν κάνουν συνειδητά το άλμα προς την iX. Σήμερα, μπορεί να τους ξενίζει το όλο σκηνικό που διαμορφώνεται ραγδαία -και αρκούντως δαπανηρά είναι η αλήθεια-, χωρίς να αφήνει πολλά περιθώρια προσαρμογής στο γεγονός ότι, σε πολύ λίγα χρόνια, τα υπέροχα BMW με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, θα «πεθάνουν»… Όμως, τόσο η iX όσο και άλλα πολύ αξιόλογα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς φαίνεται να παρέχουν από τώρα τη δυνατότητα να ξεπεράσουν οι οδηγοί το σοκ και να εισαχθούν σε έναν καλύτερο (ίσως) κόσμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Με προφανές, μάλιστα, κέρδος ως προς τα χαμηλά κόστη χρήσης, στην πορεία και αυτό δεν είναι αμελητέο, ακόμη και για τους έχοντες της premium κατηγορίας.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρίας, η iX βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει μία εμπειρία πολυτελούς μετακίνησης, ασυναγώνιστη στην κατηγορία. Εμείς την είδαμε στατική επί του παρόντος στην επίσημη πρώτη της στην Ελλάδα και μέχρι να την οδηγήσουμε δίνουμε τις πρώτες πληροφορίες για αυτό το ξεχωριστό όχημα που ξεκίνησε να παράγεται μαζικά (με τη στενή έννοια του όρου) τον τρέχοντα μήνα.

 Η BMW iX είναι σχεδιασμένη, όντως, σχολαστικά από μέσα προς τα έξω. Το εσωτερικό είναι φιλοτεχνημένο ώστε να προσφέρει ποιότητα ζωής και προσωπική ευεξία, όπως τονίζεται, αρμοδίως. Άφθονοι χώροι και νέα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα αποτελούν στοιχεία πολυτέλειας. Η απουσία κεντρικού τούνελ δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια και επαρκή χώρο για λύσεις αποθήκευσης ενώ μία κεντρική κονσόλα θυμίζει έπιπλο υψηλής ποιότητας. Το πάνελ ελέγχου με μπάρες και επιφάνειες αφής αλλά και ένα διθέσιο διακόπτη ως επιλογέα ταχυτήτων προσθέτει κάποιες πολύ μοντέρνες πινελιές. Εκτός από το BMW Curved Display, το εξαγωνικό τιμόνι και η ενσωμάτωση του projector χωρίς πλαίσιο του Head‑Up Display βοηθούν τον οδηγό να είναι καλύτερα συγκεντρωμένος. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τρεις διαφορετικές προτάσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού.

Το αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών της BMW iX χρησιμοποιεί τεχνολογία φίλτρου νανοϊνών για τον καθαρισμό του αέρα μέσα στην καμπίνα και ελέγχεται τώρα μέσω μιας οθόνης αφής. Το σύστημα συνδυάζει έξυπνα εξαερισμό εσωτερικού και θέρμανση επιφανειών, καθισμάτων και τιμονιού για μεγιστοποίηση της ευεξίας των επιβατών. Το προαιρετικό ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround με κρυμμένα, ενσωματωμένα ηχεία στα προσκέφαλα και μία λειτουργία 4D Audio που χρησιμοποιεί bass shakers στα εμπρός καθίσματα υπόσχεται την απόλυτη εμπειρία ήχου. Εκτός από την ακουστική προστασία των πεζών, η BMW iX περιλαμβάνει επίσης ένα ειδικά εξελιγμένο ‘soundtrack’, που επιτείνει τον ενθουσιασμό της οδηγικής εμπειρίας με αυθεντική ανάδραση στις εντολές του γκαζιού και τις μεταβολές της ταχύτητας. Η λειτουργία BMW IconicSounds Electric που περιλαμβάνεται στάνταρ επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων εκδόσεων ήχου που δημιουργούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer.

Όλα τα παραπάνω είναι εντυπωσιακά ως μια εισαγωγή στην αισθητική και λειτουργική προσέγγιση με το νέο μοντέλο. Από εκεί και πέρα, ενημερωθήκαμε πως το αμάξωμα μήκους 4,953 μ της νέας BMW iX βασίζεται δομικά σε ένα έξυπνο μείγμα υλικών που συνθέτει τρία, συχνά, αντικρουόμενα χαρακτηριστικά όπως είναι η στρεπτική δυσκαμψία, η παθητική ασφάλεια αλλά και η προσπάθεια για μείωση του βάρους. Με δεδομένο ότι το απόβαρο του αυτοκινήτου είναι κοντά στους δυόμισι τόνους και την δεδηλωμένη πρόθεση της BMW για μείωση του βάρους, φαίνεται πως δεν υπήρχαν άλλα περιθώρια για αφαίρεση κιλών διατηρώντας συνάμα υψηλά τα στάνταρντ σε παθητική ασφάλεια και στρεπτική ακαμψία. Την ίδια ώρα, το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 202 χλστ, πράγμα το οποίο σε συνδυασμό με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς (ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα) παρέχει την επιλογή στο χρήστη να κινηθεί απροβλημάτιστα σε εδάφη χαμηλής πρόσφυσης με ανωμαλίες.

Η γκάμα iX περιλαμβάνει δύο εκδόσεις απόδοσης: Την BMW iX xDrive40 με 326 ίππους και ροπή 630 Nm και την xDrive50 με ισχύ 523 ίππους και ροπή 765 Nm. Αντίστοιχα η πρώτη έκδοση παρουσιάζει κατανάλωση από 19,4 έως 22,5 kWh ανά 100 χλμ. και αυτονομία έως 425 χλμ (μέτρηση WLTP) ενώ η δεύτερη από 19,8 έως 23 kWh/100 χλμ, με την αυτονομία να προσδιορίζεται στα έως και 630 χλμ. Η συστοιχία μπαταριών για την έκδοση 40 είναι χωρητικότητας 76,6 kWh, ενώ για την έκδοση 50 ανεβαίνει στις 111,5 kWh. Σύμφωνα με μετρήσεις της εταιρείας, για την φόρτιση από 10% έως 80% της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή DC της IONITY η έκδοση 40 χρειάζεται μόλις 31 λεπτά, ενώ η έκδοση 50, 35 λεπτά. Σε φορτιστή AC με ισχύ 11 kW, μία πλήρης φόρτιση απαιτεί χρόνο 7 ωρών και 15 λεπτών για το μοντέλο 40 και στις 10 ώρες και 45 λεπτά για την έκδοση 50.

Σημαντικό, το ότι η BMW iX xDrive50 διαθέτει 4διεύθυνση και αερανάρτηση ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη και στους δύο άξονες τροχών. Τέλος, οι ενδεικτικές τιμές για την σειρά iX ορίζονται στα 86.450 ευρώ για την έκδοση xDrive40 και στα 109.950 ευρώ για την έκδοση xDrive50. Και το …κερασάκι στην τούρτα. Το καπό της iX δεν ανοίγει, παρά μόνο στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο αν παραστεί και όποτε ανάγκη ή βάσει των σχετικών προβλέψεων συντήρησης, που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό στα ηλεκτρικά από αυτό που έχουμε συνηθίσει στα συμβατικά αυτοκίνητα. Το μόνο που ανοίγει, στο καπό μπροστά, είναι το σήμα της μάρκας, προκειμένου να αποκαλύψει το σύστημα πλήρωσης του υγρού των καθαριστήρων!