Skip to main content

Στη Μονεμβασιά με Mokka X και Οpel OnStar

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Ο Βράχος της Μονεμβασιάς αποτελεί αγαπημένο προορισμό των Ελλήνων και τουριστικό αξιοθέατο, από τα δημοφιλέστερα, στη χώρα. Η μαγική ζώσα καστροπολιτεία, γενέτειρα του Γιάννη Ρίτσου, λειτουργεί ως το ποιητικό τέλος μιας μακράς διαδρομής από την Αθήνα και άλλες περιοχές πέραν της Πελοποννήσου και το ταξίδι προς τα εκεί με αυτοκίνητο είναι, πάντοτε, μια εμπειρία γεμάτη χρώματα και αισθητικές εξάρσεις.

Εμείς, με όχημα το ανανεωμένο Opel Mokka που λέγεται, πλέον, Mokka X, υποδηλώνοντας έναν πιο μυστηριακό χαρακτήρα σε αναζητήσεις εντός κι εκτός των τειχών, καλύψαμε σε δύο μόλις ημέρες, πάνω από 600 χλμ, σε διάφορα εδάφη. Πολύτιμος σύμβουλος το σύστημα Opel OnStar, το εντυπωσιακό σύστημα διασύνδεσης με ένα κέντρο εξυπηρέτησης στο Λούτον της Αγγλίας, που έχει ως στόχο την πληροφόρηση και την ασφάλεια οδηγού και συνεπιβατών.

Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία λειτουργούν, συχνά, ως «από μηχανής θεός» σε καλές και δύσκολες στιγμές στο δρόμο.

Ακολουθήσαμε, λοιπόν, τη γραμμή της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου και από εκεί στον πολύ καλό αυτοκινητόδρομο προς Τρίπολη, με έξοδο για Άργος. Κατευθυνθήκαμε στη συνέχεια προς Νέα Κίο, Μύλους και σε όλο το ανατολικό παραθαλάσσιο, κυρίως, δίκτυο της Πελοποννήσου, με ενδιάμεσο σταθμό τον Τυρό και το Λεωνίδιο, πριν ανηφορίσουμε το βουνό μέχρι το υπέροχο χωριό Κοσμάς, που, χανόταν στην ομίχλη.  Το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν σε ηπειρωτικό τοπίο ως τους Μολάους και, εν τέλει, στον ανεμοδαρμένο από το Νοτιά, επιβλητικό τόπο της Μονεμβασιάς, όπου και καταλύσαμε -ιδανικό μέρος για περίσκεψη και εσωτερική ανανέωση.

Στη διάθεση μας αρχικά είχαμε τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI των 136 ίππων με σύστημα τετρακίνησης και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά ροπάτος και κινεί με άνεση το Mokka X παρά το αυξημένο βάρος που επιφέρει η τετρακίνηση,  η οποία ενισχύει, σημαντικά, την πρόσφυση.

Στον ανοιχτό δρόμο το Mokka X είναι σταθερό, με καλό κράτημα, ακόμα και σε κοφτές στροφές. Οδηγήσαμε και τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.4 Turbo με τους 140 ίππους, η οποία αν και υστερεί σε ροπή, εν τούτοις  χαρακτηρίζεται από σβελτάδα. Πολύ καλό και ακριβές ήταν το σύστημα διεύθυνσης και δεν νιώσαμε πουθενά ανασφάλεια.

Σε αρκετά σημεία του οδοιπορικού, τεστάραμε την υπηρεσία OnStar. Μέσω εντός μπουτόν, στο πάνω μέρος της πλαφονιέρας και αφού κάναμε ορατό το κινητό μας στο Bluetooth του αυτοκινήτου, καλέσαμε το κέντρο και σε δευτερόλεπτα μας απάντησαν ελληνόφωνοι που εργάζονται εκεί. Μας κατατόπισαν για το τι μας προσφέρει το σύστημα και μας έδωσαν πληροφορίες για το που θα βρούμε βενζινάδικα, εστιατόρια, βουλκανιζατέρ ή νοσοκομεία (…αχρείαστα να είναι).

΄Ολα αυτά από το …Λούτον! Και, καθώς, ξεστρατίσαμε λίγο από τη διαδρομή, εντόπισαν δορυφορικά τη θέση μας και μας έστειλαν πάραυτα χάρτη στο GPS για να διορθώσουμε την πορεία μας. Άψογοι σε όλα! Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε, όμως και τα θέματα της ασφάλειας, που, είναι ίσως τα σημαντικότερα.

Όταν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί τότε αυτόματα αποστέλλεται ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης και υπάρχει επικοινωνία με σύμβουλο της OnStar, ο οποίος ρωτάει αν χρειάζεται να ενημερώσει τις τοπικές αρχές για βοήθεια.

Αν δεν υπάρξει απάντηση τότε εντοπίζεται η θέση του οχήματος για να κατευθύνουν οι αρχές στο σημείο του συμβάντος -στην πλαφονιέρα υπάρχει και μπουτόν με την ένδειξη “Privacy”, το οποίο μπορεί να πατήσει ο οδηγός αν δε θέλει να δίνει το στίγμα του. Η απόκρυψη της θέσης του παύει να ισχύει αυτόματα μόνο όταν ενεργοποιηθεί αερόσακος και όταν γίνει καταγγελία στις αρχές για κλοπή του οχήματος, ώστε να εντοπιστεί.

Σε μηνιαία βάση η υπηρεσία Opel OnStar στέλνει στους συνδρομητές email Διαγνωστικού Ελέγχου του Οχήματος με τα σημαντικότερα δεδομένα και πληροφορίες του. Η εγκατάσταση σχετικής εφαρμογής στο smartphone θα επιτρέπει, μεταξύ άλλων, την εξ’ αποστάσεως ενεργοποίησης της κόρνας και των αλάρμ, τον εντοπισμό του οχήματος και την ανάκτηση πληροφοριών π.χ για την πίεση των ελαστικών. Την  όλη υπηρεσία την παρέχει δωρεάν για 5 χρόνια η Opel εφόσον το αυτοκίνητο έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Σε ότι αφορά, ειδικότερα, το Mokka X  πέρα από τις πολύ διακριτικές πινελιές ανανέωσης τόσο εξωτερικά, όσο και στην καμπίνα (η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι πλέον πολύ υψηλή), στα  high lights, κατατάσσουμε τα εξής: Το σύστημα Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED προσαρμόζει αυτόματα τις λειτουργίες φωτισμού των προβολέων στην οδηγική κατάσταση, ώστε πάντα να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού, κάνοντας τη νυχτερινή οδήγηση πιο ευχάριστη και ασφαλέστερη.

Μαζί με το Opel OnStar, η επόμενη γενιά συστημάτων IntelliLink infotainment μετατρέπουν το Mokka X σε ένα από τα καλύτερα συνδεδεμένα SUV της αγοράς. Ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto είναι εφικτή (όπου διατίθεται). Προηγμένη εμπρός κάμερα Opel Eye με περισσότερες λειτουργίες για High Beam Assist, Traffic Sign Assist, Lane Departure Warning, Following Distance Indication και Forward Collision Alert.

Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης όπως Park Assist ή κάμερα οπισθοπορείας μαζί με χαρακτηριστικά όπως ‘Keyless Open & Start’ και εργονομικά καθίσματα δοκιμασμένα & πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs) μειώνουν τον κίνδυνο ακούσιας επαφής και αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης.

Το ευφυές σύστημα AWD με ηλεκτρονικό πολύδισκο συμπλέκτη κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD όχημα. Αυτό ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο για να εμποδίσει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνησης.

Επίσης ενεργοποιείται διακριτικά σε κλάσμα του δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ το συμπλέκτη. Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το σύστημα all-wheel drive ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες το απαιτούν (“active on demand”).

Η τιμή βάσης του Opel Mokka X είναι 20.000 ευρώ με το βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo των 140 ίππων, μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων στην έκδοση Active. Με τους 152 ίππους ο 1.4 Turbo αποκλειστικά στην έκδοση Innovation κοστίζει 28.100 ευρώ. Ο 1.6 CDTI με τους 110 ίππους ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ και με τους 136 ίππους από τα 24.000 ευρώ  (έκδοση Active και οι δύο).