Skip to main content

Renault Megane E-TECH Electric: Τμήμα ψηφιακού οικοσυστήματος

Αντιπροσωπεύει μια πλατφόρμα hardware και φιλοξενεί λογισμικά τελευταίας γενιάς και βελτιστοποιημένα συστήματα συνδεσιμότητας, όλα τους έτοιμα να προσφέρουν νέες εμπειρίες. Το νέο Megane E-TECH Electric αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ψηφιακού οικοσυστήματος του χρήστη του. Πρόκειται για ένα όχημα υψηλής τεχνολογίας έτοιμο να παράσχει τις υπηρεσίες του, χάρη στις οθόνες OpenR και το νέο σύστημα infotainment OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive, ενώ έρχεται εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play για μία προσωποποιημένη και πρωτόγνωρη εμπειρία οδήγησης.

Με το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,70μ για συνολικό μήκος 4,21μ) και τους κοντύτερους προβόλους που προσφέρει η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-EV, το νέο Mégane E-TECH Electric επιτυγχάνει πρωτοφανείς αναλογίες, που έδωσαν στους σχεδιαστές την ευκαιρία να σχεδιάσουν ένα πολύ πρωτοποριακό και ταυτόχρονα εντυπωσιακό αμάξωμα. Η μπαταρία είναι πιο λεπτή από ποτέ (μόνο 110χλστ), γεγονός που σημαίνει ότι δόθηκε η δυνατότητα στους σχεδιαστές να βελτιώσουν τις εξωτερικές αναλογίες, αυξάνοντας παράλληλα το λόγο των εσωτερικών χώρων σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου και να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους, ώστε να επιτύχουν μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Χαρακτηριστικά εμπνευσμένα κατευθείαν από τον κόσμο των crossover, που δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας: μεγάλοι τροχοί με ζάντες 20 ιντσών, προστατευτικές λωρίδες στην κάτω πλευρά και στα φρύδια των φτερών, ψηλοί ώμοι. Η έντονη κλίση της οροφής, τα φαρδιά μετατρόχια και οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει περισσότερο με κουπέ. Το περιορισμένο ύψος, η ευρυχωρία και ο όγκος του πορτμπαγκάζ θυμίζουν παραδοσιακά μοντέλα hatchback.

Η βελτίωση της αεροδυναμικής χάρη στην προσεγμένη σχεδίαση, αποτέλεσε τον κύριο γνώμονα στη διαδικασία εξέλιξης του νέου Mégane E-TECH Electric. Το περιορισμένο ύψος, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, οι σμιλευμένοι ώμοι με τους αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος και οι έντονες γραμμές που αποτελούν μέρος των πλευρικών τμημάτων του προφυλακτήρα, όλα χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια αναβαθμισμένη αισθητική, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη βελτίωση της ενεργειακής κατανάλωσης.

Τα Full LED φωτιστικά σώματα στο μπροστινό και πίσω μέρος του νέου Mégane E-TECH Electric έχουν μορφοποιηθεί με λέιζερ, γεγονός που αντανακλά τον καινοτόμο σχεδιασμό του. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εντελώς νέα φωτιστική υπογραφή με «ηλεκτρικά» σχέδια που περνούν στο κεντρικό λογότυπο. Μπροστά, τα φώτα ημέρας φαίνονται να εκτείνονται πέρα από τους προβολείς και να κατεβαίνουν μέχρι τους πλευρικούς αεραγωγούς στη μάσκα. Στο πίσω μέρος, οι πολυάριθμες οπτικές μικρο-ίνες, μορφοποιημένες με λέιζερ και τοποθετημένες σε διασταυρούμενες γραμμές, δημιουργούν ένα εντυπωσιακό φωτεινό αποτέλεσμα που μοιάζει με 3D: οι επικαλυπτόμενες γραμμές φαίνεται να πάλλονται σα ζωντανές. Εκτός από τα πολύ κομψά φλας, τα φώτα των φρένων εμφανίζονται σε δύο παράλληλες γραμμές, που αναπαριστούν το σύμβολο «pause».

Οι προβολείς κατασκευάζονται με έξι ανακλαστικά πάνελ και διαθέτουν αυτόματη λειτουργία προσαρμογής, οπότε δεν είναι πλέον απαραίτητη η εναλλαγή μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας – όλα γίνονται αυτόματα. Τα φώτα προσαρμόζονται επίσης στις αλλαγές του καιρού (βροχή, ομίχλη) μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό και χρησιμεύουν και ως φώτα ομίχλης. Τα φλάς με τη σειριακή λειτουργία ολοκληρώνουν το πακέτο των υπερσύγχρονων και πολύ κομψών στοιχείων φωτισμού.

Όταν ο οδηγός ή ο συνοδηγός πλησιάσει για να ανοίξει μια πόρτα, ή όταν το αυτοκίνητο ξεκλειδωθεί, οι χειρολαβές που μέχρι εκείνη τη στιγμή είναι ενσωματωμένες με την επιφάνεια του αμαξώματος, εμφανίζονται και ανοίγουν αυτόματα. Επιστρέφουν στη θέση τους μετά από δύο λεπτά, όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται ή όταν κλειδώσουν οι πόρτες.

Η αλληλουχία καλωσορίσματος του νέου Mégane E-TECH Electric, ολοκληρώνεται μόλις ο οδηγός βρεθεί στη θέση του οδηγού. Η οθόνη OpenR με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων ενεργοποιείται με την εμφάνιση του σήματος και του λογότυπου. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός φωτίζει το ταμπλό, ενώ από τα ηχεία ακούγεται το νέο ηχητικό σήμα της Renault, που ολοκληρώνει την αλληλουχία του καλωσορίσματος.

Η πλατφόρμα CMF-EV συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της συνολικής ευρυχωρίας και της πρακτικότητας του αυτοκινήτου: μακρύτερο μεταξόνιο, μικρότερο διαμέρισμα κινητήρα που περιλαμβάνει το σύστημα κλιματισμού, χώρος πίσω από το ταμπλό κ.ο.κ. Έτσι, οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν πρόσθετη ευρυχωρία στην κεντρική κονσόλα και κάτω από το ταμπλό. Επιπλέον, ο εσωτερικός χώρος και η άνεση έχουν αυξηθεί χάρη στην απουσία του τούνελ μετάδοσης (εντελώς επίπεδο πάτωμα), του μοχλού ταχυτήτων και του πίνακα ελέγχου που συνήθως ενσωματώνονται στην κεντρική κονσόλα.

Έχοντας κάνει την πρώτη της εμφάνιση στα πρωτότυπα TreZor (2016), SYMBIOZ (2017) και MORPHOZ (2019), η ολοκαίνουργια ενιαία οθόνη OpenR συνδυάζει- σε διάταξη ανάποδου «L» – τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη πολυμέσων.

Η οθόνη OpenR είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένο γυαλί, που είναι ευχάριστο στην αφή και την όψη. Η φωτεινότητα της οθόνης και η αντανάκλαση του φωτός έχουν βελτιστοποιηθεί για να εξασφαλίζουν καλή ορατότητα ακόμη και σε συνθήκες που το ηλιακό φώς τη χτυπάει απευθείας, καθώς διαθέτει ειδική ανακλαστική επίστρωση. Το παραδοσιακό γείσο στο ταμπλό έχει αφαιρεθεί καθώς δεν είναι πλέον απαραίτητο, εξοικονομώντας χώρο και κάνοντας πιο εκλεπτυσμένη και μοντέρνα την συνολική εμφάνιση του ταμπλό.

Η οθόνη OpenR έχει συνολική επιφάνεια προβολής που δεν μοιάζει με καμία άλλη: 321cm² για την οθόνη του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (1920 x 720 pixel, οριζόντια τοποθέτηση) και 453cm² για την οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών (1250 x 1562 pixels, κάθετη τοποθέτηση). Η ενσωματωμένη ψηφιακή επιφάνεια έχει συνολική επιφάνεια απεικόνισης 774 cm², σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας.

Όσον αφορά στο λογισμικό, το νέο σύστημα OpenR Link περιλαμβάνει το Google, για μια διαισθητική και βελτιστοποιημένη εμπειρία δικτύωσης.

Η περιοχή του «πίνακα οργάνων» στην οθόνη OpenR φιλοξενεί τρείς διαφορετικές διαμορφώσεις, ανάλογα τις προτεραιότητες του οδηγού :

–           Διαμόρφωση οδήγησης (όργανα ελέγχου)

–           Διαμόρφωση πλοήγησης (χάρτες)

–           Διαμόρφωση Zen (μινιμαλιστική εμφάνιση)

–           Διαμόρφωση μπαταρίας (κατάσταση φόρτισης)

Είναι αυτονόητο ότι η οθόνη του ταμπλό μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως. Διαθέτει πέντε widget (χρήση ενέργειας, πίεση ελαστικών, απόσταση, οικολογική οθόνη, μουσική) και 8 χρωματικές επιλογές.

Η έμπνευση από τον κόσμο των οικιακών επίπλων κάνει αισθητή την παρουσία της στο νέο Mégane E-TECH Electric, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα ασυνήθιστα ή ανακυκλωμένα υλικά, που δίνουν στο εσωτερικό μια φιλόξενη και πολύ οικεία αίσθηση.

Το πάνω μέρος του ταμπλό και η επάνω λωρίδα των πάνελ των θυρών διαθέτουν ταπετσαρία από Alcantara στα μοντέλα του μεσαίου επιπέδου εξοπλισμού και ξύλινη διακοσμητική επένδυση «Nuo» στο κορυφαίο επίπεδο. Το Nuo είναι ένα καινοτόμο νέο υλικό κατασκευασμένο από αυθεντικό ξύλο. Ο λεπτός ξύλινος καπλαμάς είναι κολλημένος σε βαμβακερή υφασμάτινη επένδυση χρησιμοποιώντας μια φιλική προς το περιβάλλον κόλλα, που στη συνέχεια κόβεται με λέιζερ. Ο συγκεκριμένος τύπος επένδυσης χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής.

Η ατμόσφαιρα του φωτισμού στο νέο Mégane E-TECH Electric διαμορφώνεται από φωτιστικά full LED και βασίζεται στους φυσικούς 24ωρους κιρκάδιους κύκλους του ανθρώπινου σώματος για τη βελτιστοποίηση της ευημερίας των επιβατών. Ο φωτισμός στο εσωτερικό της καμπίνας επιτυγχάνεται μέσω των φωτεινών λωρίδων κατά μήκος του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και της βάσης του smartphone και διαφοροποιείται ανάλογα αν είναι ημέρα ή νύχτα, αλλάζοντας χρώματα κάθε 30 λεπτά.

Η μοναδική εμπειρία φωτισμού ονομάστηκε LIVING LIGHTS γιατί καθώς τα χρώματα μεταβάλλονται αργά και τα φυσικά δυναμικά εφέ ακολουθούν την αυτόματη αλλαγή απόχρωσης, δημιουργείται η εντύπωση ότι τα φώτα ζωντανεύουν. Την ημέρα, ο απαλός φωτισμός δίνει στο εσωτερικό μια αίσθηση υψηλής τεχνολογίας. Το βράδυ, οι πιο ζεστοί τόνοι χαρίζουν στον οδηγό και τους επιβάτες μια ήρεμη διάθεση ζεστασιάς, που προσδίδει στο νέο Mégane E-TECH Electric μια εντελώς νέα προσωπικότητα. Επιπρόσθετα, τα χρώματα αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Το ολοκαίνουργιο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζει ευελιξία και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Έτσι το νέο Mégane E-TECH Electric ανταποκρίνεται άμεσα στις κινήσεις του οδηγού κάνοντας τους ελιγμούς παιχνίδι.

Εκτός από αυτά τα χαρακτηριστικά, υπάρχει επίσης η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Parallel Link στον πίσω άξονα. Μαζί με το νέο σύστημα διεύθυνσης, εξασφαλίζει ιδανικές συνθήκες πρόσφυσης για ασφαλέστερη οδήγηση, ενώ εγγυάται και τον ιδανικό βαθμό ακριβείας στο τιμόνι.

Τέλος, η λεπτότερη μπαταρία (110 χλστ) εξασφαλίζει ότι το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο (-90 χλστ σε σύγκριση με το παλιό Mégane) και το αυτοκίνητο είναι πιο ευέλικτο. Το βάρος κατανέμεται ομοιόμορφα χάρη στην μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα.

Η πρωτοποριακή τεχνολογία αίσθησης κάψουλας (‘Cocoon Effect Technology’) που έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί από τους μηχανικούς της Renault, επιτυγχάνει ένα επίπεδο ηχητικής άνεσης, αξεπέραστο ακόμα και από ένα «εξ ορισμού» ήσυχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το δάπεδο του αυτοκινήτου στο μέρος της μπαταρίας καλύπτεται ολόκληρο από ένα στρώμα αφρού που απορροφά τον ήχο. Οι βελτιώσεις γίνονται καλύτερα αντιληπτές με ταχύτητες πάνω από τα 30 χλμ/ώρα, καθώς δημιουργείται ενός είδος ‘κουκουλιού ήχου’ που συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα. Παράλληλα, η τεχνολογία ‘Cocoon Effect’ είναι κατά 3 κιλά ελαφρύτερη από τα συνήθη ηχομονωτικά υλικά.

Η νέα γενιά του συστήματος MULTI-SENSE και το OpenR Link multimedia interface χαρίζουν στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η πρόσβαση σε αυτές τις ρυθμίσεις μπορεί να επιτευχθεί μέσω της οθόνης αφής του OpenR, ή μέσω ενός νέου πλήκτρου που βρίσκεται στο τιμόνι.

Οι διάφορες επιλογές δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να ρυθμίσει την αίσθηση οδήγησης (υδραυλικό τιμόνι, απόκριση κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού) και το εσωτερικό περιβάλλον (περιβάλλον φωτισμού, άνεση καθίσματος οδηγού, θέρμανση, εμφάνιση και χρωματισμός πίνακα οργάνων).

Συνολικά υπάρχουν 3 προγράμματα απορρυθμισμένων επιλογών – Eco, Comfort και Sport – και το My Sense που προσφέρει μια μεγάλη επιλογή ρυθμίσεων κατά παραγγελία.

Ο κινητήρας του νέου Mégane E-TECH Electric είναι εντελώς καινούργιος.

Χάρη στον βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του, ο κινητήρας αυτός έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 145 κιλά (μαζί με το συμπλέκτη), όντας, παρά την σημαντική αύξηση της ισχύος και της ροπής του, κατά 10% ελαφρύτερος από τον κινητήρα που σήμερα χρησιμοποιείται στο ZOE. Ο νέος κινητήρας του Megane θα διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος:

–           96 kW (130 ίπποι) και 250Nm ροπής

–           160 kW (218 ίπποι) και 300Nm ροπής

Το νέο Mégane E-TECH Electric χρειάζεται μόλις 7,4 δλ. για το τυπικό 0-100.

Κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει, η μπαταρία ανακτά ένα ποσοστό της ενέργειάς της, όμως το νέο Mégane E-TECH Electric εφοδιάζεται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα. Σε αυτό περιλαμβάνονται 4 βαθμίδες απόδοσης που μπορούν να επιλεγούν από τα paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι: Επίπεδο 0 (μηδενική ανάκτηση) μέχρι και Επίπεδο 3 (μέγιστη ανάκτηση και βέλτιστη χρήση του κινητήρα ως φρένου για πλήρη εκμετάλλευση κατά την οδήγηση στην πόλη) .

Το νέο Mégane E-TECH Electric εφοδιάζεται με μία νέα μπαταρία βάρους 395 κιλών που είναι σχεδιασμένη για να ταιριάζει ιδανικά στην πλατφόρμα CMF-EV. Χάρη στα 110mm (σε συνολικό μήκος 1.960 χλστ και πλάτος 1.450 χλστ) – 40% μικρότερη από την μπαταρία του ZOE  – είναι η λεπτότερη μπαταρία της αγοράς. Συμβάλλει καθοριστικά στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά και μεγαλύτερη οικονομία.

Για να επιτευχθεί ένα τέτοιο μικρό μέγεθος, οι μηχανικοί έπρεπε να στραφούν σε μια νέα χημική σύνθεση για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC (Νικέλιο, Μαγγάνιο, Κοβάλτιο) της LG, που έχουν περισσότερο νικέλιο και λιγότερο κοβάλτιο για μεγαλύτερη χωρητικότητα. Φτάνοντας τα 600 Wh/L, που είναι κατά 20% παραπάνω από το ZOE. Επίσης, υιοθετήθηκε ένα νέο σύστημα ψυκτικού υγρού που βρίσκεται σε μία δεξαμενή κάτω από τη μπαταρία – πρώτη φορά για τη Renault – που καθιστά την μπαταρία πιο συμπαγή και αποδοτική χάρη στους σωλήνες αλουμινίου από χυτοσίδηρο. Με ύψος μόνο 18mm, διευκολύνεται η τοποθέτηση της μπαταρίας στην πλατφόρμα, αφήνοντας περισσότερο χώρο για το συνολικό σχεδιασμό του αμαξώματος.

Το νέο Mégane E-TECH Electric προσφέρεται με δύο επιλογές χωρητικότητας μπαταριών:

–           40 kWh με αυτονομία 300 χλμ (κύκλος WLTP)

–           60 kWh με αυτονομία μέχρι 470 χλμ (κύκλος WLTP, ανάλογα την έκδοση)

Η μπαταρία των 40kWh αποτελείται από 8 στοιχεία των 24 κυψελών το κάθε ένα, κατανεμημένα σε ένα μόνο επίπεδο. Η μπαταρία των 60 kWh αποτελείται από 12 στοιχεία των 24 κυψελών το κάθε ένα, χωρισμένα σε δύο επίπεδα. Και στις δύο περιπτώσεις, οι διαστάσεις της μπαταρίας παραμένουν αμετάβλητες, συμπεριλαμβανομένου του ύψους ρεκόρ των 110 χλστ. Οι μπαταρίες καλύπτονται από 8ετή εγγύηση. Σε αυτό το διάστημα, θα αντικατασταθούν δωρεάν εάν η χωρητικότητά τους πέσει κάτω από το 70% της ονομαστικής τους ισχύος.

Εκτός από τις δύο διαφορετικές επιλογές ισχύος κινητήρα και μπαταρίας, η ευελιξία του νέου Mégane E-TECH Electric ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις πολλαπλές λύσεις φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης και αυτής των 130kw που διατίθεται στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και εκείνης των 22kw που είναι ευρέως διαθέσιμη στην πόλη.

Οι χρόνοι φόρτισης είναι από τους μικρότερους στην αγορά :

–           Μέχρι 400 χλμ αυτονομίας σε μικτές συνθήκες μετά από ολονύχτια φόρτιση (8 ώρες) μέσω wallbox 7.4kW

–           Μέχρι 160 χλμ. αυτονομίας σε πόλη με φόρτιση 1 ώρας μέσω δημόσιου σταθμού φόρτισης 22kW

–           Μέχρι 200 χλμ αυτονομίας σε αυτοκινητόδρομο μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130kW

–           Μέχρι 300 χλμ αυτονομίας μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130 kW