Skip to main content

Hyundai: Όλα τα «Ν» στην πίστα!

Mε το προσδιοριστικό «Ν», η Hyundai επιχειρεί να φέρει τον παλμό των αγωνιστικών επιδόσεων στα καθημερινά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Και, όπως φαίνεται, το πετυχαίνει με το παραπάνω. Το ανανεωμένο i30 Ν (με αυτό είχε γίνει η αρχή, άλλωστε) και τα νέα i20 Ν και Kona N πάτησαν γερά επί ελληνικού εδάφους και ανέβασαν την αδρεναλίνη, στις πρώτες δοκιμές τους από τους συντάκτες αυτοκινήτου, σε μια ξεχωριστή εκδήλωση στην πίστα των Μεγάρων. Ασφαλώς και οι τρείς προτάσεις έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ειδικό κοινό στο οποίο απευθύνονται, διευρύνοντας τη γκάμα με λογικές τιμές εκκίνησης, στις 24.990 (i20 N), 30.490 (i30 N) και 42.990 (Kona N) ευρώ αντίστοιχα. Η περίπτωση του Kona N, μπορεί να είναι πιο κοστοβόρα, ωστόσο, είναι και η πιο εντυπωσιακή -κατά την άποψη πολλών-, διότι «βάζει στη μάχη» μια κατηγορία (SUV, crossover κλπ), που δεν έχουμε συνηθίσει να λειτουργεί με αυτά τα εξόχως δυναμικά χαρακτηριστικά και, μάλιστα, στα συγκεκριμένα επίπεδα τιμών –υπ’ αυτήν την έννοια η τιμή είναι …ΟΚ.

Τι σημαίνει, όμως, το «N» για τη Hyundai; Σημαίνει Namyang, το Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, αλλά παράλληλα και Nürburgring (η γνωστή πίστα), όπου φιλοξενείται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor. Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευέλικτο όχημα που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δρόμους με στροφές.

Ειδικότερα, λοιπόν, το KΟΝΑ N εξελίχθηκε για να κάνει τους καρδιακούς παλμούς του ή της οδηγού πιο γρήγορους όταν κάθεται πίσω από το τιμόνι. H Hyundai Motor επέλεξε να δώσει έμφαση στην οδηγική απόλαυση και τον συναισθηματικό αντίκτυπο στους καρδιακούς παλμούς του οδηγού ανά λεπτό (BPM), αντί να μετρά απλώς τις στροφές ανά λεπτό (RPM). Ο σχεδιασμός του Kona N απεικονίζει ένα πραγματικό όχημα υψηλών επιδόσεων και διαθέτει την εντυπωσιακή μάσκα της Hyundai, επιθετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και μια νέα αεροτομή πίσω. Το λογότυπο N συμβολίζει ένα σικέιν, το πιο απαιτητικό τμήμα μιας πίστας, όπου το ΚΟΝΑ N επιτυγχάνει μέγιστη πρόσφυση, ακρίβεια και αίσθηση. Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2.0 λίτρων αποδίδει 280 ίππους και 392 Nm. Το KΟΝΑ N είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο για μείωση της άντωσης. Αυτό διατηρεί το αμάξωμα σταθερά στο δρόμο όταν απαιτείται μέγιστη πρόσφυση. Το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (eLSD), βελτιώνει το κράτημα και τη μέγιστη ταχύτητα στις στροφές. Για τους πραγματικούς οπαδούς της γρήγορης οδήγησης, το Electronic Stability Control (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως για μέγιστη ελευθερία. Προκειμένου να εξασφαλίσουν στον οδηγό και το συνοδηγό τη μέγιστη άνεση, τα ειδικά σπορ καθίσματα προσφέρουν μέγιστη σταθερότητα και πλευρική στήριξη υπό όλες τις συνθήκες.

Το i30 N έκανε το ντεμπούτο του το 2017 με πάνω από 28.000 οχήματα να έχουν διατεθεί μόνο στην Ευρώπη και έχοντας κατακτήσει σημαντικά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Auto Bild Sports Car της Χρονιάς το 2018 και το 2020. Το 2020, το i30 N αναδείχθηκε «Import Winner» στην κατηγορία «Small και Compact Car» των Auto Bild Sports Cars Award 2020.

Τα μοντέλα της Hyundai N έχουν εμπνεύσει μια ομάδα θαυμαστών γνωστών ως “N-thusiasts”. Το νέο i30 N βασίζεται στον προκάτοχο του, διαθέτοντας μια σειρά από βελτιώσεις, τόσο αισθητικές όσο και δυναμικές. Είναι εξοπλισμένο με πιο ελαφριά υλικά, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ευελιξία και τον ακόμα καλύτερο έλεγχο. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο έτσι και το Νέο i30 N διατίθεται σε εκδόσεις Hatchback και Fastback. Το Νέο i30 N έχει ανανεωθεί με καινούργια σχεδίαση επικεντρωμένη στην υψηλή απόδοση, τις επιδόσεις και το συναίσθημα. Για πρώτη φορά, το Νέο i30 N θα είναι διαθέσιμο και με N DCT, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο διαθέτει paddles για την επιλογή των σχέσεων και τρεις νέες λειτουργίες επιδόσεων N για μια ακόμη πιο σπορ οδηγική εμπειρία. Οι νέες σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών και τα N Light Seats μειώνουν και ακόμη περισσότερο το βάρος, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία. Οι επιπλέον λειτουργίες οδήγησης υψηλών επιδόσεων σε συνδυασμό με τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας καθιστούν το Νέο i30 N ένα σπορ αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση αλλά και για την πίστα. Το Νέο i30 N διατίθεται και αυτό με 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων που συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT) είτε με το νέο αυτόματο N DCT). Στη βασική του έκδοση, το νέο i30 N διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και απόδοση 250 ίππων και 353 Nm. Οι νέοι πελάτες του i30 N μπορούν επίσης να επιλέξουν την έκδοση Performance Package, με τον κινητήρα των 280 ίππων.

Το ολοκαίνουριο i20 N προσφέρει μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία χάρη στην απόδοση του κινητήρα του και τις δυναμικές τεχνολογικές καινοτομίες του. Έχει τις ρίζες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι εμπνευσμένο από το i20 Coupe WRC, ένα αγωνιστικό που βασίζεται – με εκτεταμένες τροποποιήσεις φυσικά- στη στάνταρ έκδοση του i20 που έχει το ίδιο βάρος με το ελάχιστο που απαιτείται στο FIA World Rally Championship (WRC). Το συγκεκριμένο αγωνιστικό οδήγησε τη μάρκα στην επιτυχία: το 2019, η Hyundai στέφθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών WRC αφού εξασφάλισε τέσσερις νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν. Επαναλαμβάνοντας αυτό το κατόρθωμα δώδεκα μήνες αργότερα, το 2020, η Hyundai ενίσχυσε τη φήμη της ως κορυφαία μάρκα στο διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το i20 N εφοδιάζεται με ένα turbo κινητήρα 1.6 GDI με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT). Αυτός ο κινητήρας είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς που εμφανίζεται σε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο Hyundai. Προσφέρει μέγιστη ισχύ 204 ίππων και μέγιστη ροπή 275 Nm για απόλυτη απόδοση. Με 1.190 κιλά απόβαρο, όπως και το i20 Coupe WRC, η αναλογία ισχύος/ βάρους είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το ολοκαίνουργιο i20 N έχει μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ/ώρα και μπορεί να καλύψει τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα! Το ολοκαίνουριο i20 N μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με το N Corner Carving Differential, ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (m-LSD) για τον ιδανικό έλεγχο της μεταφοράς ισχύος στους μπροστινούς τροχούς.