Skip to main content

Audi: Νέο πολυδιάστατο quattro

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Το Audi Q5 πρώτης γενιάς είχε παρουσιαστεί ακριβώς πάνω στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης, αλλά παρά ταύτα πήγε πολύ καλά και στη χώρα μας, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει ο «διωγμός» των αυτοκινήτων με κινητήρα από δύο λίτρα και πάνω. Η ντίζελ έκδοση προτιμήθηκε στην πορεία καθώς ξόρκισε το κακό του υψηλού κόστους λόγω χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Μεγάλο πλεονέκτημά του η τετρακίνηση σε όλες τις εκδόσεις που το καθιστούσαν ένα πλήρες Premium SUV, πολύ πιο προσιτό από το ακραίο Q7 και πιο ευρύχωρο από το εξίσου δημοφιλές Q3.

Ασφαλώς, με διεθνείς πωλήσεις πάνω από 510.000 μονάδες στέκεται ψηλά στην κορυφή του βάθρου, όσον αφορά την κατηγορία του.

Η δεύτερη γενιά Q5 έφθασε και στην ελληνική αγορά με τιμή βάσης τα 50.500 ευρώ, σε μια ακόμη πιο δύσκολη οικονομικά συγκυρία, αλλά με πολλά περισσότερα «όπλα» σε κάθε τομέα, τα οποία μπορούν να θεωρηθούν «δώρα» για τους… ταγμένους αγοραστές του είδους. Ανάμεσα στην πληθώρα των νέων σπουδαίων καινοτομιών -οι περισσότερες προέρχονται από το Q7- περιλαμβάνεται το νέο σύστημα μετάδοσης quattro με τεχνολογία ultra, οι υψηλής απόδοσης κινητήρες, η αερανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης και μία πλήρης σειρά από συστήματα πολυμέσων και υποβοήθησης του οδηγού.

Στο στάνταρ σύστημα, το Audi drive select, που έχει πρόσβαση σε διάφορες μονάδες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ επτά προγραμμάτων οδήγησης. Τα δύο νέα προγράμματα lift/offroad και allroad τονίζουν εμφατικά τον off road χαρακτήρα του Audi Q5. Η νέα προσεκτική σχεδίαση του αμαξώματος αποπνέει φρεσκάδα.

Το ανάγλυφο της γρίλιας «Singleframe» με το συμπαγές πλαίσιο αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία στο μπροστινό αεροδυναμικό μέρος. Τα φώτα είναι τεχνολογίας LED ή υψηλής ανάλυσης Matrix LED με δυναμική διαμόρφωση και ανακατεύθυνση της φωτεινής δέσμης τους, ανάλογα με τη διεύθυνση του αυτοκινήτου.

Το νέο SUV λανσάρεται στη χώρα μας με τρεις ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες, δύο TDI και έναν TFSI. Η απόδοσή τους έχει αυξηθεί έως και 27 ίππους, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωσή τους έχει μειωθεί σημαντικά.

Ιδιαίτερα οικονομική λειτουργία εμφανίζουν οι εκδόσεις των 150 ίππων και των 190 ίππων του 2.0 TDI.

Ο 2.0 TFSI αποδίδει 252 ίππους, καταναλώνει μόλις 6,8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει αντίστοιχα μόλις 154 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.