Skip to main content

VW Passat ALLTRACK: Δεν φοβάται τον καιρό

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Όταν έχεις μεγάλο station wagon και τετρακίνηση και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μάλλον, θα πρέπει να νιώθεις ότι τα έχεις όλα σε ένα, χωρίς παραχωρήσεις. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του νέου Passat ALLTRACK, το οποίο μπαίνει στην ελληνική αγορά, με τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 36.800 και 44.900 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση. Δύσκολες εποχές, φυσικά, για 2λιτρα μοτέρ, στα μέρη μας, αλλά, ειδικά στην περίπτωση του πετρελαιοκινητήρα το επιπλέον «ατού» της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, δίνει περιθώρια στο συγκεκριμένο «πακέτο» να τραβήξει το ενδιαφέρον ενός ώριμου συνειδητοποιημένου κοινού, με απαιτήσεις, τουλάχιστον, στη βάση εκκίνησής του.

Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο Passat ALLTRACK (βασίζεται στο Variant) συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά οδήγησης σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, με την παντός εδάφους εμφάνιση και την τετρακίνηση 4MOTION. Αποτελεί δε ιδανικό όχημα ρυμούλκησης με βάρος τρέιλερ έως 2.200 κιλά και με το πρωτοποριακό σύστημα υποβοήθησης ρυμουλκούμενου (Trailer Assist).

Τα high lights του περιγράφονται ως εξής:

– Εξοπλισμένο στάνταρ με νέας γενιάς τετρακίνηση 4Motion, με EDS και XDS+ στους δύο άξονες για μεταφορά της ροπής και εγκάρσια.

– Διαθέτει Σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου εμπρός (Front Assist) και αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking) που λειτουργεί σε ταχύτητες έως τα 65 χλμ/ώρα.

– Με ιδιαίτερη εμφάνιση off-road που περιλαμβάνει ενισχυμένο πλαίσιο, αναρτήσεις heavy-duty,  προστατευτικές ποδιές μηχανικών μερών, προστατευτικά στις πόρτες, τους θόλους και τα μαρσπιέ.

– Απόσταση από το έδαφος 174 χιλιοστών (αύξηση 27,5 χιλιοστών) για άριστο έλεγχο εκτός δρόμου.

– Προφίλ οδήγησης με «off-road» mode, όπου μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνουν την κίνηση εκτός δρόμου.

– Το Passat ALLTRACK συνδυάζει εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου με κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

– Κινητήρες 2λίτρων υψηλής ροπής (έως και 400 Nm) με εύρος απόδοσης από τα 150 έως 220 ίπππους.

– To Passat ALLTRACK μπορεί να διαχειριστεί φορτίο ρυμούλκησης 2.200 κιλών (με πέδηση σε κλίσεις έως και 12%).

– Το πρωτοποριακό σύστημα υποβοήθησης ρυμουλκούμενου (Trailer Assist) απλοποιεί την κίνηση με όπισθεν με τροχόσπιτο ή με τρέιλερ κάθε είδους.

– Το στάνταρ σύστημα εξατομίκευσης (personalization), δημιουργεί προσωπικά προφίλ και αποθηκεύει τις ρυθμίσεις του οδηγού για όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας/ενημέρωσης.

Ενδιαφέρον έχει το πως προσδιορίζει το marketing της VW το προϊόν της: Το νέο Passat ALLTRACK είναι σχεδιασμένο για να κάνει τα πάντα – ένα crossover που συνδυάζει στοιχεία ενός station-wagon και ενός SUV. H Volkswagen εξέλιξε το νέο μοντέλο λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες μιας κατηγορίας οδηγών, οι οποίοι στις ιδιωτικές και επαγγελματικές τους μετακινήσεις δεν κινούνται αποκλειστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, συχνά ρυμουλκούν τροχόσπιτο ή κάποιο τρέιλερ, θέλουν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις άνετα και γρήγορα, εκτιμούν την καλύτερη δυνατή συνδεσιμότητα (ενσωμάτωση smartphone και tablet μέσω «App-Connect» και «Media Control»),  μεταφέρουν πράγματα που είναι απαραίτητα για τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής τους (χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 639 έως και 1.769 λίτρα, με μέγιστο μήκος 2.018 χλστ),Θέλουν μέσω του αυτοκινήτου τους να εκφράζονται (πλευρικά προστατευτικά, τονισμένα φτερά και μαρσπιέ, ειδικής σχεδίασης προφυλακτήρες).

Η δεύτερη γενιά του ALLTRACK (η 1η γενιά παρουσιάστηκε το 2012) αναγνωρίζεται άμεσα ως crossover, περιλαμβάνοντας: νέους προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, προεκτάσεις μαρσπιέ, τονισμένα φτερά, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών σε «ματ χρώμιο», ράγες οροφής σε ασημί ανοδιωμένο και ζάντες αλουμινίου 17” «Ancona» με ελαστικά self-sealing (αυτο-σφραγιζόμενα). Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω κάνει το αμάξωμα πιο ανθεκτικό, ενώ παράλληλα προσδίδει στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή εμφάνιση. Εναλλακτικά των στάνταρ τροχών η Volkswagen προσφέρει για το Passat ALLTRACK τις ζάντες 18 ιντσών «Kalamata» και αυτές των 19 ιντσών με την ονομασία «Alberville».

Ακριβώς όπως το εξωτερικό, έτσι και το εσωτερικό του Passat ALLTRACK έχει τροποποιηθεί προκειμένου να εκφράζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του. Το υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός δημιουργούν ένα εκλεπτυσμένο και σπορτίφ περιβάλλον. Οι βασικές διαφοροποιήσεις εκτείνονται από τα ορθοπαιδικά καθίσματα ergoComfort με πιστοποίηση AGR τα οποία φέρουν επενδύσεις από ύφασμα και Alcantara (του οδηγού με ρυθμιζόμενη κατά μήκος στήριξη των μηρών, λειτουργία μασάζ και ηλεκτρική ρύθμιση της οσφυϊκής υποστήριξης και της κλίσης της πλάτης) μέχρι τα κομψά διακοσμητικά σε απόχρωση τιτανίου, τις ανοξείδωτες επενδύσεις στα εσωτερικά μαρσπιέ και τα πατάκια με τις επίπεδες ραφές. Τα πεντάλ και το υποπόδιο του οδηγού είναι επίσης κατασκευασμένα από βουρτσισμένο ανοξείδωτο ατσάλι. Παράλληλα υπάρχουν και ιδιαίτερα στοιχεία εξοπλισμού, με έμφαση μέχρι και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, το μενού του συστήματος infotainment έχει προσαρμοστεί ειδικά στο Passat ALLTRACK, με επιπλέον πληροφορίες off-road: πυξίδα, γωνία τιμονιού, και υψόμετρο. ​