ΟΙ ΣΎΓΧΡΟΝΟΙ καταναλωτές απαιτούν γρήγορες, εύχρηστες λύσεις με ένα κλικ για αγορές, τραπεζικές συναλλαγές, συμπλήρωση εγγράφων – για οτιδήποτε. Θέλουν να τα κάνουν όλα εν κινήσει και σε μία μόνο πλατφόρμα. Για να καλύψουν αυτή την αυξανόμενη ζήτηση, οι επιχειρήσεις στρέφονται στα super apps.
Η ΑΓΟΡΑ της Ασίας, με τη «mobile-first» φιλοσοφία της, αποτέλεσε το εφαλτήριο αυτής της τάσης, με εφαρμογές όπως το WeChat, το Grab και το KakaoTalk να δείχνουν τον δρόμο. Στην Ασία, η προτεραιότητα στο κινητό δεν είναι απλώς στρατηγική, αλλά μέρος της κουλτούρας. Το γρήγορο Internet και οι οικονομικές συσκευές διευκολύνουν τη συνεχή σύνδεση, ενώ η βελτιστοποίηση για κινητά είναι το κλειδί της επιτυχίας των super apps. Ενώ παγκοσμίως οι άνθρωποι περνούν κατά μέσο όρο έξι ώρες την ημέρα στο κινητό τους, σε ορισμένες ασιατικές χώρες φτάνουν τις εννέα ώρες – επιταχύνοντας τη μετάβαση σε αυτές τις πλατφόρμες. Με το 50% του χρόνου των χρηστών να δαπανάται σε μία μόνο εφαρμογή, η «οικονομία της προσοχής» καθιστά τα πολυλειτουργικά super apps ιδιαίτερα ελκυστικά.

ΚΑΘΏΣ το κινητό γίνεται η κύρια οθόνη παγκοσμίως και το περιεχόμενο προσαρμόζεται αποκλειστικά για αυτό, η χρήση super apps αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερες χώρες.
Η ΕΥΡΏΠΗ ακολουθεί την Ασία ως η επόμενη μεγάλη αγορά, με το 72% των καταναλωτών σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία να δείχνουν ήδη ενδιαφέρον. Ωστόσο, ενώ στην Ασία η επιτυχία βασίζεται στην ενσωμάτωση πολλαπλών υπηρεσιών, στην Ευρώπη επηρεάζεται από την ποικιλομορφία, τις κανονιστικές απαιτήσεις και την ιδιωτικότητα. Για να πετύχουν τα super apps εδώ, η ασφάλεια δεδομένων και η συμμόρφωση με κανονισμούς όπως ο GDPR είναι αδιαπραγμάτευτες.
ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ανταλλαγής μηνυμάτων είναι από τις πιο δημοφιλείς παγκοσμίως, χρησιμοποιούνται καθημερινά για επικοινωνία με φίλους και οικογένεια, και συνήθως βρίσκονται στην πρώτη οθόνη του κινητού – το πιο πολύτιμο «ψηφιακό ακίνητο». Οι επιχειρήσεις που χτίζουν παρουσία σε super apps με δυνατότητες messaging παραμένουν στο μυαλό των καταναλωτών, ακόμα και σε περιόδους αιχμής. Όταν αυτά τα apps προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες, όπως αγορές, πληρωμές και υποστήριξη πελατών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία – από την πρώτη επαφή μέχρι την πιστότητα. Η Rakuten Viber, πλατφόρμα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, δίνει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να χτίσουν τέτοιες εμπειρίες. Μεγάλα brands έχουν ήδη υιοθετήσει τις λύσεις Viber for Business, αξιοποιώντας τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ σε όλη την Ευρώπη δημιουργούν ήδη τέτοιες εμπειρίες με τους πελάτες τους στην πλατφόρμα του Rakuten Viber, χρησιμοποιώντας τις λύσεις Viber for Business για να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα, να βελτιώσουν την επικοινωνία και πολλά ακόμα.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, η Fanta στην Ελλάδα δημιούργησε μια καμπάνια με θέμα το καρναβάλι: για δύο εβδομάδες, λέξεις σχετικές με το καρναβάλι ενεργοποιούσαν animations της Fanta, ενώ οι χρήστες δοκίμαζαν AR φίλτρα. Αποτέλεσμα; Πάνω από 5,6 εκατομμύρια gems και 256.000 δοκιμές φίλτρων, ενισχύοντας τη συναισθηματική σύνδεση με το κοινό.
ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ μπορούν στη συνέχεια να περιηγηθούν σε προϊόντα, να ζητήσουν πληροφορίες ή να ολοκληρώσουν αγορές, με τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν retargeting για καλύτερα αποτελέσματα. Η ασφάλεια, ωστόσο, παραμένει ο πυρήνας, με τις τρεις πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται σήμερα να προσφέρουν σε θέματα ασφάλειας, κρυπτογράφηση, επαληθευμένους λογαριασμούς και ελεγχόμενα κανάλια, καθιστώντας την αξιόπιστη επιλογή για κάθε κλάδο.
ΠΑΡΑ τις διαθέσιμες τεχνολογίες, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μόλις το 1/3 των διαθέσιμων πλατφορμών μάρκετινγκ. Ωστόσο, η λύση δεν είναι η χρήση πολλών πλατφορμών, αλλά μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Τα super apps επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσελκύουν, να αλληλεπιδρούν, να πωλούν και να διατηρούν πελάτες – όλα σε ένα. Το μέλλον της ψηφιακής επικοινωνίας βρίσκεται σε πλατφόρμες που καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες ταυτόχρονα.