Τoυ Γιάννη Ντιναπόγια, Ιδρυτή και CEO της ταξιδιωτικής και τεχνολογικής εταιρείας Travelr
ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ επιχειρηματικό κόσμο το επαγγελματικό ταξίδι δεν είναι απλώς μια αναγκαία δραστηριότητα, αλλά ένας βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη και την επιτυχία μιας εταιρείας. Στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, η ομαλή μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη, με το 95% των επιχειρήσεων παγκοσμίως να καταβάλλει προσπάθειες εκσυγχρονισμού μέσω νέων τεχνολογιών.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ η παγκόσμια αγορά διαδικτυακών ταξιδιών παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, με τα έσοδα να φτάνουν τα 475 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και να προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο έως το 2030, όπως έδειξε μια πρόσφατη μελέτη του Market Reseach Future, 2023. Οι επιχειρήσεις απαιτούν ευέλικτες, αποτελεσματικές και οικονομικά αποδοτικές λύσεις, δημιουργώντας μια επανάσταση στον τρόπο που διαχειρίζονται τα επαγγελματικά ταξίδια.
ΩΣΤΟΣΟ, όπως κάθε μεγάλη αλλαγή, συνοδεύεται από προκλήσεις. Πώς μπορούν οι εταιρείες να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογικές λύσεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι αλλαγές αυτές θα ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα και δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία τους;
Οι νέες τεχνολογίες που διαμορφώνουν το επαγγελματικό ταξίδι:
- Πλατφόρμες SaaS διαχείρισης εταιρικών ταξιδιών: Οι ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές πλατφόρμες λογισμικού (SaaS) για επαγγελματικά ταξίδια προσφέρουν πλέον σύγχρονα εργαλεία για τη σωστή οργάνωση κάθε σταδίου του ταξιδιού – από κρατήσεις και εγκρίσεις έως την παρακολούθηση δαπανών και τη συμμόρφωση με τις πολιτικές της εταιρείας και τη μέτρηση του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Το κλειδί βρίσκεται στην απλότητα και τη δυνατότητα παραμετροποίησης, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ενσωματώσουν νέα εργαλεία χωρίς να διαταράσσουν τις εσωτερικές διαδικασίες, ούτε τις οργανικές δομές μιας εταιρείας. Σύμφωνα με την Global Business Travel Association (GBTA), αυτές οι πλατφόρμες επιταχύνουν τις διαδικασίες και μειώνουν τις δαπάνες κατά μέσο όρο 25%.
- Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Μάθηση (ML): Οι αλγόριθμοι AI βοηθούν στην ανάλυση δεδομένων, αυτοματοποιούν διαδικασίες, επιτρέποντας την πρόβλεψη δαπανών και τη σύσταση βέλτιστων επιλογών. Παράλληλα, η Μηχανική Μάθηση προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε χρήστη δημιουργώντας εξατομικευμένες εμπειρίες.
- Ενσωμάτωση εικονικών πληρωμών: Η απλοποίηση της διαχείρισης των εταιρικών εξόδων μέσω της χρήσης εικονικών καρτών και άλλων καινοτόμων μεθόδων πληρωμών μειώνει τη γραφειοκρατία και βελτιστοποιεί τη διαφάνεια στις συναλλαγές και τον έλεγχο των εξόδων στα επαγγελματικά ταξίδια.
- Αυξημένη εστίαση στην ασφάλεια και τη συμμόρφωση: Η προστασία των δεδομένων και η συμμόρφωση με κανονισμούς όπως το GDPR είναι ζωτικής σημασίας. Οι σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις ενσωματώνουν ήδη μηχανισμούς που εγγυώνται την ασφάλεια χωρίς να επιβαρύνουν την εμπειρία χρήστη.
- AI Chatbots: Η αυτοματοποίηση μέσω chatbots στην ταχύτατη εξυπηρέτηση πελατών, προσφέροντας άμεσες λύσεις για κρατήσεις και ενημερώσεις. Η παγκόσμια αγορά chatbots αναμένεται να φτάσει το 1,25 δισ. δολάρια το 2025.
Στρατηγικές για επιτυχή μετάβαση:
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ αναγκών και επιλογή κατάλληλων εργαλείων: Κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες. Είναι κρίσιμο να εντοπιστούν τα σημεία που χρειάζονται βελτιώσεις, ίσως και αναθεωρήσεις, μέσω μιας διαδικασίας ορθής αξιολόγησης, προτού γίνει η επιλογή του σωστού λογισμικού. Η κατάλληλη πλατφόρμα δεν είναι απαραίτητα η πιο ακριβή, αλλά εκείνη που συνδυάζει ευκολία στη χρήση, ευελιξία και θα εκσυγχρονίσει την εταιρεία για τα επόμενα έτη.
- Εκπαίδευση και υιοθέτηση νέας νοοτροπίας από τους εργαζομένους: Η υιοθέτηση μιας νέας κουλτούρας ενδο-εταιρικά απαιτεί χρόνο και υποστήριξη. Ομοίως η υιοθέτηση μιας νέας ψηφιακής κουλτούρας απαιτεί ένα καλά σχεδιασμένο πλάνο εκπαίδευσης και συνεχούς υποστήριξης, ενισχύοντας τη συμμετοχή των εργαζομένων.
- Προσαρμογή και ενσωμάτωση στις υπάρχουσες διαδικασίες: Οι νέες λύσεις δεν πρέπει να αντικαθιστούν, αλλά να συμπληρώνουν τις υπάρχουσες διαδικασίες. Αυτό απαιτεί συνεργασία μεταξύ των τεχνολογικών παρόχων και των εταιρειών για την ομαλή ενσωμάτωση.
- Διαρκής αξιολόγηση και βελτίωση: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι στατική διαδικασία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιολογούν συνεχώς την αποτελεσματικότητα των εργαλείων τους, προσαρμόζοντας τη στρατηγική τους στις νέες τάσεις.
Ο ρόλος του ηγέτη:
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ του ψηφιακού μετασχηματισμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δέσμευση των ηγετών της εταιρείας. Οραματίζονται το μέλλον, εμπνέουν τους εργαζόμενους και δημιουργούν την κουλτούρα αλλαγής που απαιτείται για τη μετάβαση. Συνεπώς, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι απλώς μια αναγκαιότητα, είναι μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν και να αναβαθμίσουν τις λειτουργίες τους αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με τα σωστά εργαλεία κάθε εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του νέου τεχνολογικού περιβάλλοντος για να πρωταγωνιστήσει στη νέα ψηφιακή εποχή.