Skip to main content

Αλλάζει πίστα ο τουρισμός στη Στερεά Ελλάδα

EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ Οι Δελφοί, ένα από τα μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες από όλο τον κόσμο.

Ο τουρισμός εμπειρίας αποτελεί τη No1 παγκόσμια τάση και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι μια κυριολεκτικά ανεπανάληπτη εμπειρία για τον επισκέπτη από οπουδήποτε κι αν αυτός προέρχεται

Έχοντας πλέον απαλλαγεί σχεδόν πλήρως από τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία σε παγκόσμιο τουριστικό επίπεδο, αλλά κι από αυτά που αντιμετωπίσαμε λόγω των πρόσφατων φυσικών καταστροφών που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε, με ικανοποίηση διαπιστώνουμε πως η ανάκαμψη του τουρισμού στη χώρα μας, αλλά και στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας, πραγματοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς, σε ένα βιώσιμο και ασφαλές πλέον περιβάλλον-πλαίσιο.

Υλοποιώντας ή αναπροσαρμόζοντας κατάλληλα, όταν αυτό απαιτείται, τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, εκμεταλλευόμενοι ταυτόχρονα ευκαιρίες προκειμένου να υποστηριχτεί επιπλέον η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστίαση, πολιτιστικοί χώροι, επισκέψιμα μνημεία, εστίαση, ταξιδιωτικά γραφεία, γραφεία δραστηριοτήτων, υπηρεσίες μετακίνησης κ.λπ.), δηλώνουμε διαρκώς έτοιμοι για την επόμενη μέρα.

Φανή Παπαθωμά

Ευτυχής συγκυρία είναι και το γεγονός ότι εν έτει 2024 ο τουρισμός Εμπειρίας είναι η Νο1 παγκόσμια τάση και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι μια κυριολεκτικά ανεπανάληπτη εμπειρία για τον επισκέπτη από οπουδήποτε κι αν αυτός προέρχεται.

Πέντε περιφερειακές ενότητες, 5 διαφορετικοί κόσμοι, συνθέτουν ένα μοναδικό παζλ τουριστικών εμπειριών, ικανό να εντυπωσιάσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη.

Ιστορία, Πολιτισμός (Δελφοί και Όσιος Λουκάς αποτελούν μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς, UNESCO), Θρησκεία, απαράμιλλης ομορφιάς φυσικά τοπία, με μερικά από τα εμβληματικότερα βουνά της χώρας (Οίτη -είναι Εθνικός Δρυμός-, Γκιώνα, Δίρφυς), δύο από τα μεγαλύτερα χιονοδρομικά (Παρνασσός, Βελούχι), με δεκάδες πλέον υπαίθριες δραστηριότητες να προσφέρονται σε αυτά, χιλιόμετρα μοναδικών παραλιών με καταγάλανα νερά, πολυβραβευμένη γαστρονομία, σπουδαίοι άνθρωποι, συνθέτουν ένα πλήρες πακέτο και όλοι μαζί δουλεύουμε για να το διαμορφώσουμε σε μια ανεπανάληπτη εμπειρία, η οποία στηρίζεται στο τρίπτυχο τουρισμός – πολιτισμός – γαστρονομία.

Καθημερινή ενημέρωση, συνεχής παρακολούθηση μελετών, μεγεθών, τάσεων και σεμιναρίων σε ελληνικό, ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, διαρκής καταγραφή τουριστικών πόρων, ανάπτυξη ολοκληρωμένων θεματικών προϊόντων, αδιάλειπτη επικοινωνία με τους επιχειρηματίες αλλά και τους αρμόδιους φορείς και τους δήμους, σταθερή μηνιαία επαφή με τις υπόλοιπες 12 περιφέρειες, συνεχής επικοινωνία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τα αντίστοιχα γραφεία του σε ολόκληρο τον κόσμο, αποτελούν τα εργαλεία μας προς την εκπλήρωση του ως άνω στόχου και κομμάτι της δουλειάς μας την οποία αγαπάμε και υπηρετούμε 365 μέρες τον χρόνο.

Στόχοι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας παραμένουν η μεγιστοποίηση της προβολής και η επιπλέον ανάδειξη του θεματικού τουριστικού προϊόντος, τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στην εσωτερική αγορά, καθώς και η ποσοτική αύξηση και η ποιοτική αναβάθμιση του εισερχόμενου και εγχώριου τουρισμού, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η μείωση της εποχικότητας, η ενδυνάμωση των ήδη συνεργαζόμενων αγορών και το άνοιγμα νέων, η καθιέρωσή μας ως ενός από τους πλέον δημοφιλείς και ταυτόχρονα αειφόρους προορισμούς.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας προκειμένου υλοποιήσει τους ως άνω στόχους, να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, αλλά και να ενισχύσει την περιφερειακή οικονομία, αξιοποιεί όλα τα εργαλεία προβολής και προώθησης (όπως αυτά προβλέπονται στις Γενικές Κατευθύνσεις από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού).

Σχεδιασμός, Δημιουργία και Υλοποίηση Δράσεων, απόλυτα προσαρμοσμένων με τα νέα δεδομένα σε επίπεδο προβολής και προώθησης (αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, μελέτες, social media κ.λπ.), με την εκάστοτε παγκόσμια τουριστική τάση, τις επιθυμίες και τις ανάγκες των δυνητικών επισκεπτών και σε πολύ υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικών σε σχέση με άλλους προορισμούς. Συμμετοχή σε εκθέσεις, με παράλληλες δράσεις παρουσίασης των θεματικών τουριστικών και τοπικών προϊόντων σε τουριστικούς πράκτορες-διαμορφωτές κοινής γνώμης και κοινό, παρουσία σε social media, μελέτες νέων τουριστικών προϊόντων, σχεδιασμός και οργάνωση συναντήσεων επιχειρηματικού ενδιαφέροντος (b2bmeetings).

Διενέργεια στοχευμένων press/fam trips, με έγκυρους και καταξιωμένους διαμορφωτές κοινού από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και διεθνείς οργανισμούς, συνεχής εμπλουτισμός και εκσυγχρονισμός διαδικτυακού ιστοχώρου (website), διαφήμιση διαδικτυακής & έντυπης σε διεθνή και εγχώρια μέσα, κατασκευή & αναβάθμιση πληροφοριακών συστημάτων (app), δημιουργία θεματικών διαδρομών, δημιουργία θεματικών εντύπων, δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού κ.λπ., αποτελούν μέρος ενός πλήρους προγράμματος.

Η διαχείριση της τουριστικής αγοράς και η αξιοποίησή της γίνονται υπό το πρίσμα μιας απόλυτα επιστημονικής προσέγγισης, βασισμένης σε νούμερα, μετρήσεις και αναλύσεις και υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία. Να σημειωθεί ότι η κάθε «χώρα προσέγγισης» αποτελεί και μια διαφορετική τουριστική αγορά με διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον, τουριστική ταυτότητα, διαφορετικά ενδιαφέροντα και διαφορετικό επίπεδο δραστηριοποίησης στο τουριστικό γίγνεσθαι, κάτι που σημαίνει πως ο τρόπος προσέγγισης και οι δράσεις προβολής προσαρμόζονται ανάλογα στις τουριστικές ανάγκες και επιθυμίες του εκάστοτε τουριστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται η Περιφέρεια.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας επενδύει σε ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής και εξωστρέφειας για την ενίσχυση της προβολής των αυθεντικών τουριστικών πλεονεκτημάτων της και των θεματικών τουριστικών προϊόντων, μέσα από την παράλληλη σύνδεση της τοπικής παραγωγής προϊόντων και των παραδόσεων.

Ο διεθνής αλλά και ο εγχώριος ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και ένας δημοφιλής προορισμός, όπως είναι πλέον ο δικός μας, οφείλει να προβάλλει συνεχώς τα πλεονεκτήματά του και να προσαρμόζεται στους εκάστοτε όρους και συνθήκες της παγκόσμιας, αλλά και της εγχώριας αγοράς, όταν απαιτείται. Οφείλει πλέον παράλληλα να γνωρίζει και να αξιοποιεί κατάλληλα τουριστικούς πόρους, ποσοτικά δεδομένα, αναλύσεις σχετικά με τις επιθυμίες και τις δραστηριότητες των επισκεπτών, όλα αυτά με επιστημονικό υπόβαθρο, σε συνεργασία με αναγνωρισμένους ακαδημαϊκούς φορείς, προκειμένου να λειτουργεί σε απόλυτα ασφαλή πλαίσια σε επίπεδο μετρήσεων, καταγραφών ως ένας πρότυπος Τουριστικός Προορισμός Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.