Skip to main content

ESG και Social Media: Μία αμφίδρομη σχέση

Ο ρόλος των κοινωνικών μέσων στην προώθηση των προτύπων του ESG και την επίδρασή τους στην ανάπτυξη μιας βιώσιμης κοινωνίας.

Τoυ Αλκιβιάδη Σιαράβα, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Manager, KPMG στην Ελλάδα

Μέσω της ενημέρωσης, της κοινωνικής πίεσης, της δημιουργίας κοινοτήτων, της μέτρησης και αξιολόγησης, καθώς και της επικοινωνίας και των ευκαιριών, οι εταιρείες μπορούν να διαδραματίσουν έναν ενεργό ρόλο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και να ενισχύσουν την εταιρική τους κοινωνική ευθύνη.

Οι κοινωνικές πλατφόρμες έχουν κατακλύσει τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Πέραν της κοινωνικής δικτύωσης, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την ανάγκη να προωθήσουν την υπευθυνότητά τους και να δημιουργήσουν βιώσιμες πρακτικές για την εφαρμογή της αειφορίας και τη χάραξη της κοινωνικής ευημερίας. Με το δεδομένο αυτό, θα εξετάσουμε τον ρόλο των κοινωνικών μέσων στην προώθηση των προτύπων του ESG και την επίδρασή τους στην ανάπτυξη μιας βιώσιμης κοινωνίας.

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση:

  • Οι κοινωνικές πλατφόρμες λειτουργούν ως ισχυρά εργαλεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα ζητήματα του ESG.
  • Οι εταιρείες μπορούν να μοιραστούν ειδήσεις, πληροφορίες και πρωτοβουλίες τους σε πραγματικό χρόνο με μεγάλο κοινό, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή και συζήτηση.

Κοινωνική πίεση και αποτελεσματικότητα:

  • Οι κοινωνικές πλατφόρμες επιτρέ πουν στους καταναλωτές και τους επενδυτές να πιέσουν τις εταιρείες να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν πρακτικές του ESG.
  • Η διαφάνεια που προσφέρουν τα social media μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη λειτουργία των εταιρειών, καθώς οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την απόδοσή τους σε θέματα ESG.

Δημιουργία συνεργασιών:

  • Οι κοινωνικές πλατφόρμες διευκολύνουν τη δημιουργία κοινοτήτων που ασχολούνται με το ESG.
  • Οι εταιρείες μπορούν να συνεργαστούν με ενεργούς πολίτες, μη κυβερνητικές οργανώσεις και άλλες ενδιαφερόμενες ομάδες για την επίτευξη κοινών στόχων του ESG.

Μέτρησηκαι αξιολόγηση:

  • Οι κοινωνικές πλατφόρμες παρέχουν τη δυνατότητα μέτρησης και αξιολόγησης των προσπαθειών των εταιρειών στον τομέα του ESG.
  • Οι δείκτες απόδοσης, οι αναφορές βιωσιμότητας και οι αξιολογήσεις από τους χρήστες μπορούν να παράσχουν πληροφορίες για την πρόοδο και τη βελτίωση των εταιρειών στον τομέα του ESG.

Επικοινωνία και ευκαιρίες:

  • Οι κοινωνικές πλατφόρμες παρέχουν ευκαιρίες για την επικοινωνία με τους καταναλωτές και τους ενδιαφερόμενους φορείς.
  • Οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τις κοινωνικές πλατφόρμες για να ανταλλάξουν απόψεις, να ακούσουν τις ανησυχίες του κοινού και να δημιουργήσουν ευκαιρίες συνεργασίας. Τα κοινωνικά μέσα αποτελούν έναν ισχυρό παράγοντα στην προώθηση των προτύπων του ESG και την ανάπτυξη μιας βιώσιμης κοινωνίας. Μέσω της ενημέρωσης, της κοινωνικής πίεσης, της δημιουργίας κοινοτήτων, της μέτρησης και αξιολόγησης, καθώς και της επικοινωνίας και των ευκαιριών, οι εταιρείες μπορούν να διαδραματίσουν έναν ενεργό ρόλο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και να ενισχύσουν την εταιρική τους κοινωνική ευθύνη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα CEO Outlook της KPMG, το 69% των CEOs παγκοσμίως και 66% των Ελλήνων CEOs σημειώνουν σημαντική αύξηση της ζήτησης από τους stakeholders για περισσότερη πληροφόρηση και διαφάνεια στα ζητήματα ESG. Το ESG και οι κοινωνικές πλατφόρμες συνδέονται σε μια αμφίδρομη σχέση, όπου οι εταιρείες επηρεάζουν τις πλατφόρμες και οι πλατφόρμες επηρεάζουν τις εταιρείες. Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας και η αυξανόμενη «ευσυνειδησία» για την αειφορία και την κοινωνική δικαιοσύνη δημιουργούν νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για την αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων προς όφελος του ESG και της κοινωνίας εν γένει.

Η KPMG είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός ανεξάρτητων εταιρειών παροχής ελεγκτικών, φορολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Οι εταιρείες μέλη της KPMG International Limited (KPMG International) δραστηριοποιούνται και παρέχουν επαγγελματικές υπηρεσίες με την επωνυμία «KPMG». Ο όρος «KPMG» μπορεί να αναφέρεται σε ξεχωριστές εταιρείες μέλη του οργανισμού της KPMG ή σε μία ή περισσότερες από τις εταιρείες μέλη ταυτόχρονα. Οι εταιρείες της KPMG δραστηριοποιούνται σε 143 χώρες και περιοχές, ενώ απασχολούν στις εταιρείες-μέλη παγκοσμίως περισσότερους από 265.000 συνεταίρους και εργαζομένους. Κάθε εταιρεία της KPMG είναι μια νομικά διακριτή και αυτοτελής οντότητα και αυτοχαρακτηρίζεται ως τέτοια. Κάθε εταιρεία-μέλος της KPMG είναι υπεύθυνη για τις δικές της υποχρεώσεις και ευθύνες. H KPMG International Limited είναι ιδιωτική αγγλική εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με εγγυητικές εισφορές. H KPMG International Limited και οι σχετικές με αυτή οντότητες δεν παρέχουν υπηρεσίες σε πελάτες.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δομή μας μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα home.kpmg/governance