Του Βασίλη Κικίλια, υπουργού Τουρισμού, υποψήφιου βουλευτή στην Α΄ Αθήνας με τη Νέα Δημοκρατία
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Τουρισμού τα τελευταία χρόνια έχει «μεταλλαχθεί» σε ένα οικονομικό, αναπτυξιακό και επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, το οποίο αποτελεί την «ατμομηχανή» της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Το 2022 ήταν μια πραγματικά εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς τα ταξιδιωτικά έσοδα ξεπέρασαν κατά 2,6 δισ. ευρώ τις αρχικές προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών για 15 δισ., φθάνοντας τα 17,6 δισ. και επιτρέποντας στην κυβέρνηση να προχωρήσει
σε στοχευμένες πολιτικές ελάφρυνσης των πολιτών από τα βάρη της εισαγόμενης ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ το 2023, τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας μέχρι στιγμής μάς κάνουν αισιόδοξους ότι θα τα πάμε ακόμα καλύτερα και ότι ο στόχος για αύξηση των τουριστικών εσόδων κατά τουλάχιστον 10% σε σχέση με το 2022 είναι απολύτως εφικτός, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ελληνική οικονομία, καθώς -ας μην το ξεχνάμε- ο κλάδος του τουρισμού προσφέρει το 25% του ΑΕΠ.
ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 από τα αεροδρόμια της χώρας πέρασαν συνολικά 6.877.069 επιβάτες εξωτερικού και εσωτερικού. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 52,8% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022 και αύξηση 2,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Ειδικά δε για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι τον Απρίλιο η κίνηση έφθασε συνολικά τα 2,14 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 29,8% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022, ενώ κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2023 η διεθνής επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» αυξήθηκε κατά 54,7% σε σχέση με το 2022 και 3,4% σε σχέση με το 2019.
ΑΛΛΟ ΕΝΑ στοιχείο που έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς, καθώς δείχνει τη σαφή αύξηση των ταξιδιωτών και τουριστών στη χώρα μας, είναι ότι κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι τζίροι σε καταλύματα και εστίαση ήταν αυξημένοι κατά 27,03% και 20,39% αντίστοιχα σε σύγκριση με το
πρώτο δίμηνο του 2022.
ΚΙ ΟΧΙ μόνον αυτά – από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, η φετινή σεζόν ξεκίνησε από τις αρχές Μαΐου, γεγονός που καταδεικνύει ότι ο στόχος μας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έχει επιτευχθεί και, πλέον, ο στόχος μας -ο οποίος υλοποιείται μέσα από σειρά δράσεων του ΕΟΤ και του υπουργείου- είναι η 12μηνη τουριστική περίοδος, όχι μόνο για τους προορισμούς με ισχυρό brand, αλλά και για εναλλακτικές επιλογές για ταξιδιώτες και τουρίστες.
ΓΙΑ ΤΗΝ επόμενη τετραετία, ο βασικός μας στόχος είναι οι επενδύσεις σε κάθε είδους υποδομές, από λιμάνια, μαρίνες και λιμενοβραχίονες, μέχρι τη διαχείριση των απορριμμάτων και των λυμάτων, την επέκταση του δικτύου 5G σε ολόκληρη τη χώρα κ.λπ. Έργα που, όχι μόνο αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν της χώρας, αλλά ταυτόχρονα έχουν θετική επίδραση συνολικά στην ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ πρέπει να τονίσουμε, τέλος, είναι ότι -πέραν από τα μακροοικονομικά μεγέθη- ο τουρισμός είναι μια κατεξοχήν έκφραση της λαϊκής οικονομίας, καθώς ενισχύει μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οικογενειακές επιχειρήσεις, το τοπικό εμπόριο και δίνει δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους
σε όλη τη χώρα, συμβάλλοντας έτσι στην ευημερία και την ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα.