Τoυ Bruce Daisley, Workplace culture enthusiast, ex-Twitter VP
Ο ΟΡΟΣ ανθεκτικότητα έχει γίνει «τσιτάτο». Πώς όμως λειτουργεί πραγματικά η ανθεκτικότητα; Αν κοιτάξουμε τους ανθρώπους στην Ουκρανία ή τους γενναίους επιζώντες καταστροφών όπως ο τουρκικός σεισμός ή οι πακιστανικές πλημμύρες, βλέπουμε ανθεκτικότητα. Η ανθεκτικότητα δεν είναι ατομικό χαρακτηριστικό, αλλά συλλογικό. Είναι ένα μαγικό συστατικό που κάποιοι το διαθέτουν, ενώ άλλοι το στερούνται…
Είναι η δύναμη που αντλούμε ο ένας από τον άλλο. Μόλις κατανοήσουμε τη θεμελιώδη αρχή της, γίνεται πολύ πιο προσιτή και μπορούμε να την κατακτήσουμε.
ΥΠAΡΧΟΥΝ πολλές ενδείξεις ότι η σύνδεση ενός ανθρώπου με άλλες κοινωνικές ομάδες είναι η πιο αποτελεσματική ενίσχυση της ανθεκτικότητας των ανθρώπων. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε, βρέθηκε ότι οι ασθενείς που αναρρώνουν από καρδιακές επεμβάσεις ή κατάθλιψη είχαν καλύτερα αποτελέσματα υγείας όταν ανήκαν σε κοινωνικές ομάδες. Όσο περισσότερες ήταν οι ομάδες, τόσο καλύτερη η ανάρρωσή τους από την ασθένειά τους. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι το κοινωνικό μέρος της ανθρώπινης ζωής είναι ζωτικής σημασίας και ενισχύει τη δύναμη και την ανθεκτικότητά μας.
ΕΧΟΝΤΑΣ εργαστεί για πολλά χρόνια σε υψηλόβαθμες θέσεις μεγάλων εταιρειών, όπως το Twitter και το YouTube, θεωρώ ότι η εταιρική κουλτούρα έχει τεράστια σημασία στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των εργαζομένων. Οι εταιρείες της Sillicon Valley προβάλλουν ιδιαίτερα την εταιρική κουλτούρα τους, καθώς είναι πολύ ισχυρό «όπλο» στην προσέλκυση κορυφαίων
ταλέντων. Οι καλύτεροι νέοι απόφοιτοι φυσικά θέλουν να εργαστούν σε εταιρείες που φαίνονται εμπνευσμένες και με κίνητρα. Η κουλτούρα στις πιο επιτυχημένες εταιρείες βασίζεται σε μια απτή αίσθηση ότι «είμαστε όλοι μαζί σε αυτό» – ένας ισχυρός, συνεκτικός δεσμός μεταξύ των μελών, ο οποίος «χτίζει» την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξή τους.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ στην υβριδική εργασία μπορεί να επηρεάσει την ευημερία, την ανθεκτικότητα και την αίσθηση της συλλογικότητας σε έναν οργανισμό, καθώς πολλοί εργαζόμενοι αισθάνονται αποξενωμένοι και λιγότερο ενταγμένοι.
Για να το ξεπεράσουν αυτό, πολλές εταιρείες δημιουργούν περισσότερες στιγμές σύνδεσης, σχεδιάζοντας απομακρυσμένες δράσεις για να φέρουν τον κόσμο κοντά τους, ενισχύοντας την κουλτούρα τους.