Της Cristina Constandache, Chief Revenue Officer at Rakuten Viber
ΠOΣΟ χρόνο χάνουμε «ταξιδεύοντας» από εφαρμογή σε εφαρμογή; Οι αγορές και οι επιχειρήσεις κινούνται μέσα από κύκλους: από τις περιόδους οικονομικής ευημερίας έως τις περιόδους οικονομικής παρακμής. Ομοίως, τα επιχειρηματικά εργαλεία και το επιχειρηματικό λογισμικό κυμαίνονται μεταξύ χαλαρών εποχών και ενεργού ανάπτυξης. Η πρόσφατη τεχνολογική έκρηξη «γέννησε» αυτό που έγινε ευρέως γνωστό ως Superapp.
ΓΡΗΓΟΡΑ μεταμορφωνόμαστε σε ένα είδος που ζει μέσα από το κινητό του. Που εναλλάσσεται μέσω εφαρμογών στο κινητό για διάφορους λόγους. Για ψώνια, παραγγελίες φαγητού, βόλτες, κρατήσεις εισιτηρίων ή ξενοδοχείων, σύνδεση για συναντήσεις γραφείου, πληρωμή των λογαριασμών μας και ούτω καθεξής. Στην Ελλάδα, οι άνθρωποι περνούν περισσότερες από έξι
ώρες στο διαδίκτυο, κατά μέσο όρο, και ο αριθμός φτάνει τις δέκα ώρες σε άλλες χώρες. Ωστόσο, οι παγκόσμιες στατιστικές δείχνουν ότι οι χρήστες εφαρμογών ξοδεύουν το 77% του χρόνου τους μόνο στις 3 κορυφαίες εφαρμογές τους και σχεδόν το ήμισυ αυτού σε μία μόνο εφαρμογή. Τι γίνεται λοιπόν αν μια εφαρμογή μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα και τις προσφορές;
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣOΤΕΡΟΙ άνθρωποι αναζητούν μια μόνο πύλη-πλατφόρμα-app, αλλά με πολλές επιλογές. Ενώ προσπαθούν για εξατομικευμένο περιεχόμενο και πραγματικές συνομιλίες, δεν θέλουν πλέον να χρησιμοποιούν διαφορετικές εφαρμογές για διαφορετικές ανάγκες. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις
επιδιώκουν να συνδεθούν με το κοινό τους όπου αυτό βρίσκεται. Αυτό είναι το σημείο όπου μπαίνει στο προσκήνιο η ιδέα του Superapp. Στην Ασία μπορούμε ήδη να δούμε την επιτυχία τέτοιων υπερεφαρμογών, πολλές από τις οποίες βασίζονται σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και η Δύση μπορεί σύντομα να ακολουθήσει το παράδειγμά της. Με τη Viber έχουμε ήδη μπει πολύ δυναμικά στην αρένα των Superapps: στην πραγματικότητα, το τελευταίο βήμα προς αυτή την
κατεύθυνση έγινε στην Ελλάδα, καθώς το Viber Pay κυκλοφόρησε για πρώτη φορά εδώ και στη Γερμανία τον Ιούλιο του 2022 μέσω λίστας αναμονής, ενώ ανοίγει σταδιακά σε όλους. Οι χρήστες
μπορούν τώρα να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό πορτοφόλι για να αποθηκεύουν χρήματα απευθείας στην εφαρμογή χωρίς να εναλλάσσονται μεταξύ διαφορετικών τραπεζικών ή εφαρμογών αποστολής χρημάτων. Ελέγξαμε πως οι χρήστες στην Ελλάδα ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν, συγκεντρώνοντας 76% των χρηστών στη λίστα αναμονής.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ αποτελούν μέρος της στρατηγικής μας και τρόπο να παρέχουμε στους χρήστες όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες αλλά και ευκαιρίες αλληλεπίδρασης στις εταιρείες με τους πελάτες τους στο εγγενές περιβάλλον.
ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ των υπερεφαρμογών μπορούν να πληρώνουν λογαριασμούς, να μεταφέρουν χρήματα, να παραγγείλουν φαγητό, να κάνουν κράτηση εισιτηρίων κ.λπ. – όλα αυτά με την άνεση μιας ενιαίας πλατφόρμας. Οι επιχειρήσεις, από την άλλη πλευρά, μπορούν να συλλέγουν και να αξιοποιούν πρωτογενή δεδομένα (first-party data), άρα να παρέχουν εξατομίκευση, να επιλύουν ζητήματα πελατών και να βελτιώνουν την εμπειρία τους, όλα σε μία ασφαλή, αξιόπιστη εφαρμογή. Η αξιοποίηση της δύναμης των εφαρμογών με πρόσθετες υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους στο εγγενές περιβάλλον.
Ο ΤΡΕΧΩΝ κύκλος ολοκλήρωσης και εξειδίκευσης που έχει δώσει στον επιχειρηματικό κόσμο μερικές πολύ διαδεδομένες εφαρμογές και πραγματικά εκπληκτική ανάπτυξη φαίνεται να βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας εποχής. Της εποχής των Superapps. Και, υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία του χρήστη (UX). Ή, μάλλον καλύτερα να ορίσει την ολοκληρωτική, «Total Experience (TX)».