Αφιερώματα

Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2018

Τι επιδιώκει η Τουρκία σε Αιγαίο και Κύπρο;

Του Θάνου Π. Ντόκου Ο κ. Θάνος Π. Ντόκος είναι διδάκτωρ Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών Πανεπιστημίου Cambridge, γενικός διευθυντής στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ). Η σκλήρυνση της τουρκικής…

Oι 50 ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν διεθνώς

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Ξεπερνά τα 250 εκατ. dwt η μεταφορική ικανότητα που έχουν τα πλοία των 50 μεγαλύτερων Ελλήνων εφοπλιστών σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson Research Services. Eπίσης,…

Οι Ευρωπαίοι κέρδισαν μερίδια από τους Ασιάτες εφοπλιστές

Η αύξηση της χωρητικότητας του ευρωπαϊκού στόλου το 2017 κατά 4,2%, η οποία ξεπέρασε ελαφρώς τον ρυθμό ανάπτυξης του ασιατικού στόλου (3,8%), επιτρέποντας στην Ευρώπη να διατηρήσει την ηγετική της…

SRH MARINE ELECTRONICS S.A.: Πρωτοπόρος στο λανσάρισμα καινοτόμων και οικονομικά συμφερουσών λύσεων

Του Ιωάννη Λαδερού Ο κ. Ιωάννης Λαδερός είναι CEO της SRH MARINE SAIT Η εταιρεία SRH MARINE ELECTRONICS S.A., με εικοσαετή παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας και στην παροχή πολυδιάστατων υπηρεσιών στους εκατοντάδες…

Χρηματοδότηση Πράσινης Ναυτιλίας σε Ευρωπαϊκή Ένωση και όμορες περιοχές

Του Απόστολου Σίγουρα O κ. Απόστολος Σίγουρας είναι Project Leader, KPMG  Η αντίστροφη μέτρηση έως το 2020 για την εφαρμογή των Κανονισμών χαμηλών εκπομπών οξειδίων του Θείου SOx έχει ξεκινήσει. Ο International…

American Hellenic Hull Insurance Company: Η ναυτασφαλιστική εταιρεία που έγινε πολυεθνική δύναμη σε δύο χρόνια

Η American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd. είναι ναυτασφαλιστική εταιρεία που καλύπτει ζημιές σκάφους και μηχανής. Η εταιρεία ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο 2015 και αδειοδοτήθηκε τον Ιούλιο του 2016. Ένωσε…

Tο πρόγραμμα που επιχείρησε να «εξορίσει» τις πλαστικές σακούλες

To Ίδρυμα Thalassa (www.thalassafoundation.com) ιδρύθηκε το 2013 και είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με σκοπό την αποκατάσταση και προστασία των θαλάσσιων και παράκτιων οικοσυστημάτων σε βάθος χρόνου, καθώς και τη…

H ατζέντα του ελληνικού εφοπλισμού στον τομέα του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί παγκόσμια πρόκληση και πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσω μιας συντονισμένης διεθνούς λύσης. Ως εξ ορισμού παγκόσμια βιομηχανία, η ναυτιλία απαιτεί παγκόσμιους κανόνες και θα πρέπει να συμβάλλει,…

Είμαστε η επέκταση της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας και στη Ναυτιλία

Η Kuehne + Nagel δίνει το «παρών» στην έκθεση των Ποσειδωνίων 2018 (Stand 3.357, Hall 3), τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη έκθεση της ναυτιλιακής κοινότητας παγκοσμίως, σηματοδοτώντας την αφοσίωσή της στους…

DHL Express: 40 χρόνια στηρίζουμε την Ελληνική Ναυτιλία

Επειτα από 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην Ελλάδα, η DHL Express μπορεί να δηλώνει με σιγουριά και υπερηφάνεια πως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας.  Ειδικότερα δε ο κλάδος της…

Μακροπρόθεσμος στόχος η απεξάρτηση της αγοράς από τον άνθρακα

Μιλώντας στο πρώτο ναυτιλιακό συνέδριο του Ομίλου Φίλων Liberty, ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας Atlantic Bulk Carriers, έπειτα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή, επικεντρώθηκε στο LNG, το οποίο…

Τι πρέπει να γνωρίζει η αγορά για την επόμενη μέρα των ναυτιλιακών καυσίμων

Του καπετάν Δημήτριου Ματθαίου Ο καπετάν Δημήτριος Ματθαίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement CO LTD & Aegean Bulk,  πρόεδρος του Ιδρύματος GREEN AWARD Σχεδόν έναν αιώνα από την εποχή που οι…

Marichem Marigases: Στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας αγοράς

Η Marichem Marigases είναι ένα από τα κορυφαία ονόματα στην παγκόσμια αγορά χημικών και αερίων και έχει διαγράψει μια συνεχή και δυναμική πορεία ανάπτυξης στον ναυτιλιακό τομέα. Η έρευνα και…

Απαρχαιωμένο το σύστημα τιμολόγησης ναύλων στα δεξαμενόπλοια

Του Νίκου Τσάκου Ο κ. Νίκος Τσάκος είναι πρόεδρος της Intertanko. Το κείμενο είναι περίληψη ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.    Η Ένωση των Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, η Intertanko, αντιπροσωπεύει…

ΜΕΤΙS CYBERSPACE TECHNOLOGY: Η απόλυτη καινοτομία στον χώρο της ναυτιλίας

Το νέο πρωτοποριακό λογισμικό σύστημα που λύνει τα χέρια των ναυτιλιακών επιχειρήσεων παγκοσμίως Η ΜΕΤΙS CYBERSPACE TECHNOLOGY, θυγατρική του Ομίλου Olympia, αποτελεί μία καινοτόμο εταιρεία που υποστηρίζει τη σύγχρονη ναυτιλία…

Η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν στρατηγική επιλογή για την DNV GL

Στον αστερισμό του ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ο οργανισμός DNV GL -μέλος του IACS- αξιοποιεί και επενδύει στις νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, με στόχο να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες…

INTERCARGO: Η ασφάλεια για τα πληρώματα και τα πλοία έρχεται πρώτη

Η διεθνής ένωση εφοπλιστών ξηρού φορτίου (INTERCARGO) είναι ένας εθελοντικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η πρώτη γενική συνέλευση της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε…

BMS United: Ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών

Από το 1990 μέχρι και σήμερα η BMS United κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών. Με σημείο αφετηρίας το γραφείο μας στον Πειραιά, εκεί όπου χτυπά…

Πλήγμα για τη ναυτιλία ο προστατευτισμός

Του Αναστάσιου Παπαγιαννόπουλου Ο κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος είναι πρόεδρος της Bimco και Principal, Common Progress. Το κείμενο είναι μέρος πρόσφατης ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.  Θα προσπαθήσω να περιγράψω ορισμένες από τις…

Λιγότερες οι απώλειες total loss για τη ναυτασφαλιστική αγορά

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Βελτίωση του κλίματος ασφάλειας καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτασφαλίσεων (International Union of Marine Insurance-ΙUMI) για τη χρήση 2017, σε μία αγορά η οποία…

Η αγορά του H&M διανύοντας το πρώτο μισό του 2018

Της Σοφίας Μ. Κοκκίνη Η κα Σοφία Μ. Κοκκίνη είναι Deputy Managing Director στην GOLDEN DESTINY Marine Insurance. Η ασφαλιστική αγορά κινείται κατά κύριο λόγο γύρω από τον «ρυθμό» των Lloyds…

Το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected]   Περίοδος κοσμογονικών αλλαγών στη ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να είναι η 12ετία που ακολουθεί μέχρι το 2030. Η λεγόμενη 4η βιομηχανική επανάσταση, που ήδη επηρεάζει σε…

«Να εμπλακούμε στις εξελίξεις»

Του Πάνου Ζαχαριάδη Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης είναι τεχνικός δ/ντης της Atlantic Bulk carriers. Πριν από 25 χρόνια τα πλοία είχαν 40 άτομα πλήρωμα. Ίδιου τύπου και μεγέθους πλοία σήμερα έχουν 18 άτομα…

Ποιες τάσεις θα επικρατήσουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία την επόμενη δεκαετία

Της Kirsi Tikka Η κα Kirsi Tikka είναι εκτελεστική αντιπρόεδρος & ανώτερος σύμβουλος σε ναυτιλιακά θέματα της ABS. Δεδομένου του γρήγορου ρυθμού τεχνολογικής ανάπτυξης, δεν είναι πραγματικά εφικτό να προβλέψει κανείς λεπτομερώς…

Τα πλοία του αύριο – Μια ματιά στο 2030

Του Γιώργου Τεριακίδη Ο κ. Γιώργος Τεριακίδης είναι Regional Business Development Manager South East Europe, Middle East & Africa DNV GL -Maritime Σε γενικές γραμμές, η εξέλιξη των πλοίων θα συμβαδίσει με…

Η δεκαετία της κοσμογονίας

Του Παναγιώτη Μήτρου Ο κ. Παναγιώτης Μήτρου είναι Technology & Innovation Manager, South Europe Marine & Offshore, Business Development, Hellenic Lloyd’s S.A. Ο Aλβέρτος Αϊνστάιν είχε πει «Ο μόνος λόγος που υπάρχει ο…

DIGITALisation… 01 100 001 111…!

Του Γιάννη Κοτζιά O κ. Γιάννης Κοτζιάς είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων  Η ψηφιακή τεχνολογία και η ραγδαία πρόοδος και εξέλιξη της κοινωνίας της πληροφορίας πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν την ανθρωπότητα…

Ο Έλληνας πλοίαρχος ρυθμιστής της Εμπορικής Ναυτιλίας

Του καπετάν Εμμανουήλ Τσικαλάκη Ο καπετάν Εμμανουήλ Τσικαλάκης είναι πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν.  Η Ελληνική Ναυτιλία, όπως είναι γνωστό, έχει το μεγάλο προνόμιο να βρίσκεται στην αξιοζήλευτη πρώτη θέση, στην κορυφή…

Τα ναυτιλιακά καύσιμα μετά το 2020

Του δρ. Νικόλαου Λιάπη Ο δρ. Νικόλαος Λιάπης είναι μηχανολόγος μηχανικός ΕΜΠ. Εργάζεται στην ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε. ως διευθυντής Εκμετάλλευσης και διευθυντής της ΕΛΙΝ Ναυτικής Εταιρείας. Είναι συντονιστής της Επιτροπής Ενεργειακών Προϊόντων του…

Το λεγόμενο «digital transformation» επέφερε σημαντικές αλλαγές σε επίπεδο πλοίου

Του Πάνου Μωραΐτη Ο κ. Πάνος Μωραΐτης είναι CEO της Aspida Αυτά είναι ανοησίες… Τι σχέση έχει η κυβερνοασφάλεια με τη ναυτιλία; Είμαστε ασφαλείς». Είναι μια δήλωση που ακούγεται συχνά, κυρίως στην…

Nαυτιλιακή χρηματοδότηση και τα νέα δεδομένα

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Η μεγάλη υποχώρηση της παραδοσιακής χρηματοδότησης της ναυτιλίας, ο τραπεζικός δανεισμός, σε συνδυασμό με τις υψηλές απαιτήσεις που έχουν πλέον οι χρηματιστηριακές αγορές για πολύ μεγάλη…

Γιώργος Ξηραδάκης: Η ναυτιλιακή αγορά δεν θα μείνει χωρίς χρηματοδότες

Ποια είναι η κατάσταση της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο; «Η κρίση που διέπει την παγκόσμια ναυτιλία την τελευταία δεκαετία ξεκίνησε την περίοδο της κατάρρευσης του…

Qinghe (Leo) Meng: Η Κίνα γίγαντας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης

Πού στέκονται οι κινεζικές τράπεζες σήμερα, και πώς αντιμετωπίζουν τις αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία;  «Η σταθεροποίηση του Σχεδίου Δημόσιας Πολιτικής και η συνεχής ανάπτυξη οικονομίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας…

Αλλαγή τάσης και μείωση δανεισμού στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Μια αλλαγή της αρνητικής πορείας των τελευταίων χρόνων στον τραπεζικό δανεισμό της ναυτιλίας διακρίνει για την επόμενη διετία η Petrofin Research στην ετήσια έκθεσή της για…

Τα σχέδια της Κίνας για το One Belt, One Road σε όλο τον πλανήτη

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Οι επενδύσεις των Κινέζων σε ναυτιλία, λιμάνια, οδικές μεταφορές, πρώτες ύλες, ενέργεια, επιχειρήσεις, υψηλή τεχνολογία, τράπεζες γίνονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη…

Η ενασχόληση των διεθνών τραπεζών με τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση

Του Βασίλη Mαντζαβίνου Ο κ. Βασίλης Mαντζαβίνος, είναι General Manager Greece, UniCredit Bank AG. Οπως έχω τονίσει σε ομιλίες μου το περασμένο 12μηνο, είναι πραγματικότητα ότι ο κύριος και πλέον συνεπής χρηματοδότης…

Ο Δήμος Πειραιά υπήρξε πρωτεργάτης στη στρατηγική για τη γαλάζια ανάπτυξη

Του Γιάννη Μώραλη Ο κ. Γιάννης Μώραλης, είναι δήμαρχος Πειραιά.      Τα Ποσειδώνια, η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο που διεξάγεται στη χώρα μας κάθε δύο χρόνια, αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία…

Το λιμάνι του Πειραιά είναι πλέον έτοιμο να εξυπηρετήσει τα πλοία «γίγαντες»

Του Βασίλη Κορκίδη Ο κ. Βασίλης Κορκίδης είναι πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) Η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, ο διαχρονικός αυτός θεσμός εγνωσμένου κύρους, ανοίγει τις πύλες του από τις…

Aναπτύσσοντας τη Γαλάζια Οικονομία

Του Πέτρου Κόκκαλη Ο κ. Πέτρος Κόκκαλης είναι εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για την Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα.  Η σημασία της Γαλάζιας Οικονομίας για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας είναι…

Η COSCO Shipping μεταμορφώνει τον Πειραιά με 2 δισ. ευρώ επενδύσεις

Η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει παγκόσμιο πρότυπο συνεργασίας στο πλαίσιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού. Δύο χρόνια σχεδόν μετά την ανάληψη του ελέγχου της ΟΛΠ…

Αξιοποίηση του δυναμικού της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected] Οι αρχές του ελεύθερου εμπορίου πρέπει να τηρούνται και να διασφαλίζονται. Η εμπορική πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τη σύναψη Συμφωνιών Ελεύθερου Εμπορίου θα πρέπει…

Δυναμική παρουσία του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου στα Ποσειδώνια

Η διεθνής έκθεση Ποσειδώνια διοργανώνεται και φέτος από 4 έως 8 Ιουνίου στην Αθήνα και αποτελεί τη σημαντικότερη διοργάνωση στη χώρα, που αφορά τη ναυτιλία και τη θαλάσσια τουριστική βιομηχανία.…

Τι άλλαξε κατά την τελευταία διετία στη δομή του ελληνικού λιμενικού συστήματος

Των Θάνου Πάλλη και Γιώργου Βαγγέλα Ο κ. Θάνος Πάλλης διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.   Ο κ. Γιώργος Βαγγέλας είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Τo κείμενο αποτελεί απόσπασμα της…

Οι συνδυασμένες μεταφορές και οι ιδιωτικές επενδύσεις χαράζουν νέα εποχή

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Στη νέα εποχή των συνδυασμένων μεταφορών με ιδιωτικές επενδύσεις εισέρχεται η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας, με πρωταγωνιστές τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Οργανισμό Λιμένος…

Η ηλεκτρική ενέργεια ως ναυτιλιακό καύσιμο ήρθε και στην Ελλάδα

Του Αντώνη Τσιμπλάκη [email protected] Η χάραξη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τη χρήση του ηλεκτρισμού ως ενός βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου, με σημαντικά περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τα ελληνικά…

Κοινό εθνικό σχέδιο για την ανάδειξη της χώρας σε κόμβο διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη

Του Φίλιππου Κωστόπουλου Ο κ. Φίλιππος Κωστόπουλος είναι πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης  Από το 2009 η χώρα μας βιώνει την οικονομική κρίση με πολύ σκληρό τρόπο, όμως ταυτόχρονα οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε…

Τα ναυτιλιακά κέντρα κοιτάζουν προς την αγορά της Ασίας

Στη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών, στο πλαίσιο ενίσχυσης της παγκοσμιοποίησης, το παγκόσμιο ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 73% σε πραγματικούς όρους. Κατά το ίδιο διάστημα, το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά…

Καθοριστική η μετατροπή των λιμανιών σε σύγχρονα διαμετακομιστικά κέντρα

Του Φάνη Ζώη [email protected] Πλούτος, που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της χώρας, σε συνεργασία με τα logistics, χαρακτηρίζονται από ναυτιλιακές εταιρείες και logisticians τα λιμάνια της Ελλάδας. Η…

To ναυτιλιακό Cluster «Maritime Hellas» δίνει βήμα στην εθνική επιχειρηματικότητα

Το «Maritime Hellas» (http://www.maritimehellas.org/), μία κοινή πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, αποτελεί την ομαδοποίηση διαφορετικών τύπων επιχειρήσεων και οργανισμών,…

ΟΛΘ: «One hub, new horizons»

Της Βάσως Βεγίρη [email protected] «One hub, new horizons». Για τη νέα διοίκηση του ιδιωτικοποιημένου πλέον ΟΛΘ, δεν είναι σε καμία περίπτωση απλά ένα μαρκετίστικο σλόγκαν. Αντιθέτως, είναι ένα σαφές και…