Skip to main content

Η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν στρατηγική επιλογή για την DNV GL

Στον αστερισμό του ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ο οργανισμός DNV GL -μέλος του IACS- αξιοποιεί και επενδύει στις νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, με στόχο να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες πιστοποίησης και ταξινόμησης των πλοίων για τους πελάτες του.

Υιοθετώντας την εκτίμηση ότι η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών κλάσης αποτελούν μονόδρομο, ο DNV GL επενδύει σε αυτή την τακτική και τη θέτει στο επίκεντρο του στρατηγικού του σχεδιασμού.

Βασικός γνώμονας και πάγια στρατηγική παραμένει πάντα η προστασία της ζωής, της περιουσίας και του περιβάλλοντος, καθώς και η διασφάλιση της ασφάλειας των επιχειρήσεων στη θάλασσα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο νηογνώμονας έχει επιλέξει να κινηθεί σε τρεις άξονες: 

  • στην ψηφιοποίηση ορισμένων παραδοσιακών υπηρεσιών, 
  • την ένταξη νέων υπηρεσιών, που στηρίζονται στην προηγμένη τεχνολογία, και 
  • την επιμόρφωση του προσωπικού του. Ειδικότερα για τον τρίτο άξονα, έχει βασιστεί στην πεποίθηση ότι η ενίσχυση των δυνατοτήτων και ικανοτήτων του προσωπικού αποτελεί προϋπόθεση για την εξέλιξη των υπηρεσιών του. 

Μεταξύ άλλων, η υπηρεσία «Veracity-My DNV GL services» συνιστά ένα ενιαίο σημείο πρόσβασης για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες του νηογνώμονα, διασφαλίζοντας πρόσβαση επί 24ώρου βάσεως σε τεχνικούς εμπειρογνώμονες, έξυπνες εφαρμογές και πληροφορίες, σχετικά με νέους κανονισμούς και οδηγίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νηογνώμονας έχει αφήσει ανοιχτή την πρόσβαση, μέρους του περιεχομένου της υπηρεσίας, σε όλους, ενώ οι πελάτες έχουν πρόσβαση και σε αποκλειστικό υλικό και εφαρμογές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εφαρμογές «Port State Control Planner» και «HACyberLogix»(cyber security self-assessment – ασφάλεια στον κυβερνοχώρο), οι οποίες είναι ανοιχτές σε όλους.

Αξιοσημείωτη είναι και η υπηρεσία Smart Survey Booking (SSB), η οποία κατ’ ουσία αποτελεί μια ακόμη προσπάθεια βελτιστοποίησης της διαδικασίας των «ραντεβού» για την επιθεώρηση των πλοίων. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μια σειρά από δεδομένα, όπως η ημερομηνία ανανέωσης των πιστοποιητικών και της κλάσης, η παραμονή ενός πλοίου σε ένα συγκεκριμένο λιμάνι και η διαθεσιμότητα των επιθεωρητών, προτείνει την καλύτερη περίοδο για την επίσκεψη του επιθεωρητή στο πλοίο.

Έχοντας πάντα στο επίκεντρο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, ο DNV GL πρώτος εφάρμοσε την έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών (e-certificates), με πολλά οφέλη για τους πελάτες του και τους εμπλεκόμενους φορείς. Το κορυφαίο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών -τα οποία φέρουν ψηφιακή υπογραφή και έναν μοναδικό αριθμό παρακολούθησης (UTN)- είναι η μείωση της γραφειοκρατίας, που με τη σειρά της συνεπάγεται την αύξηση της αποτελεσματικότητας για πλοιοκτήτες, ναυλωτές, ρυθμιστικές αρχές και πλήρωμα. Τα οφέλη είναι πολλαπλά τόσο σε επίπεδο χρόνου όσο και σε επίπεδο κόστους. Η έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών εφαρμόζεται σταδιακά σε όλο το νηολόγιο του οργανισμού, ενώ ήδη σε διάστημα 4,5 μηνών από το πρώτο e-certificate ο συνολικός αριθμός ξεπερνά τις 50.000.

Η ναυτιλία έχει υποστεί έναν αξιοσημείωτο μετασχηματισμό τις τελευταίες δεκαετίες. Καθώς η τεχνολογία προοδεύει και μαθαίνουμε περισσότερα για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των πλοίων, η τεχνολογική καινοτομία αναμένεται να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την εξασφάλιση αειφόρου ανάπτυξης στον ναυτιλιακό και ναυπηγικό χώρο.

Ο ρόλος της κλάσης στην εξασφάλιση της ακεραιότητας του σκάφους και της ασφάλειας του πληρώματος θα διατηρηθεί, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διενεργούνται οι επιθεωρήσεις μπορεί να αλλάξει σημαντικά.

Ο DNV GL, εκ των πρωτοπόρων του κλάδου, εμφανίζεται αποφασισμένος να κερδίσει το στοίχημα.