Skip to main content

Η ακρίβεια «φρενάρει» και τις αγορές στις εκπτώσεις

The N Society

Του Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου,
προέδρου ΕΕΑ και επίτιμου διδάκτορα ΠΑΠΕΙ

ΗΧΗΡO καμπανάκι για την κατάσταση που επικρατεί στο λιανικό εμπόριο και ειδικά στον πολύπαθο, την τελευταία διετία, κλάδο ένδυσης – υπόδησης αποτελεί η υποτονική, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πορεία των φετινών καλοκαιρινών εκπτώσεων.

Η ΚIΝΗΣΗ τόσο στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους όσο και στις γειτονιές είναι χαμηλότερη των προσδοκιών που είχαν καλλιεργηθεί λίγο πριν από την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου, βασιζόμενες κυρίως στη μεγάλη άνοδο του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας, αλλά και στο ότι η αγορά ήταν για πολύ καιρό «παγωμένη» λόγω της πανδημίας και των μέτρων κατά του Covid-19.

ΟΙ ΕΛΠIΔΕΣ όμως των καταστηματαρχών αποδείχτηκαν φρούδες, καθώς το αυξημένο ενεργειακό κόστος, οι τιμές των καυσίμων, το «φουσκωμένο» κόστος στέγασης, οι ανατιμήσεις σε σειρά βασικών αγαθών, αλλά και η αβεβαιότητα για το αύριο οδηγούν τους περισσότερους σε καταναλωτική αποχή.

ΕΤΣΙ παρά τις γενναίες εκπτώσεις έως και 70% που υπάρχουν σήμερα στην αγορά, οι Έλληνες φαίνεται ότι επέλεξαν να φυλάξουν τα όποια χρήματα έχουν στη διάθεσή τους για να πάνε έστω και λίγες ημέρες διακοπές.

ΑΥΤΗ η εξέλιξη όμως αν δεν ανατραπεί άμεσα, καθώς ήδη βρισκόμαστε περίπου στη μέση των εκπτώσεων, μπορεί να αποβεί μοιραία για έναν κλάδο που μην ξεχνάμε ότι είναι από εκείνους που επλήγησαν βαρύτατα από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

ΕΞΑΛΛΟΥ, παραδοσιακά σε δύσκολες οικονομικά περιόδους οι πρώτες δαπάνες που περικόπτουν συνήθως οι καταναλωτές είναι κυρίως σε ρούχα και παπούτσια.

ΑΝ ΣΕ OΛΑ αυτά προσθέσουμε το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος λειτουργίας, σε λογαριασμούς ενέργειας, προμηθευτές, μεταφορές – logistics, μισθολογικό – ασφαλιστικό κόστος κ.λπ., τότε δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το αδιέξοδο στο οποίο θα περιέλθουν οι καταστηματάρχες το φθινόπωρο.

ΟΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ εκπτώσεις, ειδικά για τον κλάδο ένδυσης – υπόδησης, αποτελούν την τελευταία ευκαιρία για τους επιχειρηματίες να εξασφαλίσουν κάποια έσοδα, έστω και με μειωμένο κέρδος, έτσι ώστε, «ξεστοκάροντας» παράλληλα τα προϊόντα που έχουν μείνει στα ράφια και τις αποθήκες τους, να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα για την επόμενη σεζόν.

ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΒΕI αυτό και συνεχίσει η αγορά να κινείται σε τόσο χαμηλούς ρυθμούς, τότε ο χειμώνας αναμένεται δύσκολος.

ΑΣ ΕΛΠIΣΟΥΜΕ ότι η αυξημένη ροή των τουριστών στη χώρα μας θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να ρευστοποιήσουν, σε έναν βαθμό, τον μεγάλο όγκο διαθέσιμων εμπορευμάτων που έχουν στα ράφια τους και δίνοντάς τους το έναυσμα για μία καλύτερη σεζόν, που τόσο έχουν ανάγκη…