Skip to main content

Ρυμουλκά πλοία: Προβλήματα και προοπτικές

Π. Ξηραδάκης: Ο κλάδος, παρά τις επιτυχίες του, έχει μπροστά του ένα μεγάλο εμπόδιο που δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει μέχρι τώρα, την έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία

Τη σημασία του κλάδου των ρυμουλκών στη σημερινή εθνική και διεθνή συγκυρία, την ασφάλεια και τις σημαντικές υπεραξίες που θα προκύψουν για την εθνική οικονομία, ιδιαίτερα τη ναυπηγική βιομηχανία, από την ισότιμη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών ανέδειξε κατά την ομιλία του, την Τετάρτη, στη γ. συνέλευση της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, ο πρόεδρός της, Παύλος Ξηραδάκης.

Στο κρίσιμο ζήτημα της ανανέωσης του στόλου των ρυμουλκών, ο κ. Ξηραδάκης ανέφερε ότι αυτός, ως συνέπεια του νέου θεσμικού πλαισίου, προχωρά δυναμικά, με γνώμονα την προσφορά υψηλότερης ποιότητας και ασφάλειας ρυμουλκικών υπηρεσιών.

Είναι δε χαρακτηριστικό το γεγονός ότι 44 νέα σκάφη μπήκαν σε κεντρικά και περιφερειακά ελληνικά λιμάνια τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, εκ των οποίων 28 τα δυο τελευταία.

Παράλληλα, υπογραμμίστηκε η σημασία του νέου θεσμικού πλαισίου για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ρυμουλκών και των ναυαγοσωστικών και η ανάγκη για σωστή και πλήρη εφαρμογή τους.

Ο κ. Ξηραδάκης άσκησε έντονη κριτική «απέναντι στην τρομολαγνεία ορισμένων συναδέλφων, που ακόμη ισχυρίζονται ότι θα υπάρξει έλλειψη ρυμουλκών στα λιμάνια, ότι θα κλείσουν εταιρείες, ότι θα χαθούν θέσεις εργασίας. Την απάντηση τη δίνει η ίδια η πραγματικότητα: Πλήρης κάλυψη των λιμανιών με ρυμουλκά, καμία εταιρεία δεν έκλεισε, καμιά θέση εργασίας δεν χάθηκε, αντίθετα δημιουργούνται καινούριες», τόνισε.

Αρνητική αναφορά υπήρξε επίσης στη στάση της προηγούμενης ηγεσίας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, η οποία πρότεινε την κατάργηση και των δύο προεδρικών διαταγμάτων για τα ρυμουλκά και τα ναυαγοσωστικά, επιζητώντας στην ουσία «την οπισθοδρόμηση και τη διατήρηση της ανυποληψίας του κλάδου μας».

Για το φλέγον θέμα της παντελούς έλλειψης διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων για τον κλάδο, ο κ. Ξηραδάκης υπογράμμισε τις μεγάλες επενδύσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα από πολλές εταιρείες ρυμουλκών, κύρια με ναυπηγήσεις νέων και την αγορά σύγχρονων ρυμουλκών.

Όπως επισήμανε, «το μεγάλο πρόβλημα είναι η αδικαιολόγητη έλλειψη χρηματοδότησης.

Ο κλάδος, παρά τις επιτυχίες του, έχει μπροστά του ένα μεγάλο εμπόδιο που δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει μέχρι τώρα. Αυτό είναι η έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως ο Αναπτυξιακός Νόμος.

Αυτό το κενό έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εθνική μας ναυπηγική βιομηχανία, στην απώλεια επιπλέον θέσεων εργασίας και στην απόκτηση πολύτιμης τεχνογνωσίας, γιατί οι εταιρείες εξακολουθούν να παραγγέλνουν ρυμουλκά από το εξωτερικό.

Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά. Δεν ζητάμε χάρες. Ζητάμε ίσες ευκαιρίες», εξήγησε.

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης έγινε η απονομή του πιστοποιητικού ISO 9001 με το οποίο πιστοποιείται από τη Bureau Veritas η ποιότητα του συστήματος λειτουργίας της Ένωσης.

Στην απονομή παρευρέθησαν από τη Bureau Veritas ο Certification Manager Ιγνάτιος Λίτσας, ο Commercial Manager Παναγιώτης Κεντερλής και η Sales Executive Ιωάννα Σταμάτη και οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ένωσης Αλέξανδρος Τζωρτζόπουλος και Βίκυ Διαμαντοπούλου.

Τέλος, στη γενική συνέλευση, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, βραβεύτηκαν για τη διαχρονική προσφορά τους στον κλάδο οι επιχειρηματίες Νικόλαος Ζούρος και Νικόλαος Τσαβλίρης. Σε δηλώσεις τους και οι δύο βραβευθέντες ευχαρίστησαν την Ένωση και διαβεβαίωσαν ότι θα συνεχίσουν να δίνουν τον αγώνα τους μέσα από αυτή.