Skip to main content

Μετρό – Γραμμή 4: Πού έχουν φτάσει οι 2 μετροπόντικες – Η πορεία των έργων

Φωτ. Υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Χρ. Σταϊκούρας: Στόχος μας, απολύτως εφικτός και δέσμευση της αναδόχου εταιρείας, οι δύο μετροπόντικες να ολοκληρώσουν τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων, μήκους 13 χλμ., το 2026

Για την πρόοδο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, μήκους 12,8 χλμ., ενημερώθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Νικόλαος Ταχιάος, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Πέμπτη το εργοτάξιο Φρέαρ ΤΒΜ Βεΐκου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και τον Όμιλο ΆΒΑΞ:

  • Ο μετροπόντικας «Νίκη» -ο ένας από τους δύο υπερσύγχρονους μετροπόντικες (TBM – Tunnel Boring Machine)-, εκκινώντας από το Άλσος Βεΐκου με προορισμό τον «Ευαγγελισμό», έχει διανοίξει σήραγγα 520 μέτρων. Ο μετροπόντικας πέρασε από τον πρώτο σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό «Γαλάτσι».
  • Ακολουθώντας την αντίθετη πορεία, ο μετροπόντικας «Αθηνά», που ξεκίνησε από την «Κατεχάκη» με κατεύθυνση προς τον «Ευαγγελισμό», έχει διανοίξει σήραγγα 2.050 μέτρων. Ήδη έχει περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον σταθμό «Ζωγράφου». Εντός του 2025, η «Αθηνά» αναμένεται να φθάσει «πρώτη» στο φρέαρ «Ευαγγελισμού».

Σύμφωνα με τον Όμιλο ΑΒΑΞ, αλλά και βάσει όσων δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας, οι δύο μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 «Γουδή – Άλσος Βεϊκου» εντός του 2026.

Σημειώνεται ότι η γραμμή θα περνά από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, την Ακαδημίας, το Κολωνάκι, την Καισαριανή, τα Ιλίσια και του Ζωγράφου. Με μήκος 12,8 χλμ., 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, το εμβληματικό αυτό έργο για τις συγκοινωνίες κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές από την κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom.

Χρ. Σταϊκούρας: Στόχος οι μετροπόντικες να ολοκληρώσουν τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων το 2026

Έπειτα από την επιθεώρηση των έργων, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι «η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά! Ο μετροπόντικας “Νίκη”, που συναρμολογήθηκε τον Φεβρουάριο, ξεκίνησε τη διάνοιξη. Έχει ήδη σκάψει 520 μέτρα, με κατεύθυνση τον Ευαγγελισμό. Για την ακρίβεια, πέρασε από τον πρώτο σταθμό “Άλσος Βεΐκου” και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό “Γαλάτσι”. Ακολουθώντας την αντίθετη πορεία, με αφετηρία την Κατεχάκη, ο μετροπόντικας “Αθηνά” έχει διανοίξει 2.050 μέτρα. Έχει περάσει κάτω από τον σταθμό “Γουδή”, και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον σταθμό “Ζωγράφου”. Στόχος μας, απολύτως εφικτός και δέσμευση της αναδόχου εταιρείας, οι δύο μετροπόντικες να ολοκληρώσουν τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων, μήκους 13 χλμ., το 2026».

Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι «ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε μεθοδικά και συστηματικά, έτσι ώστε να παραδώσουμε στην ελληνική κοινωνία τα έργα που της αξίζουν, για να βελτιώσουμε τη ζωή και την καθημερινότητα των πολιτών».

Ν. Ταχιάος: Χωρίς οδηγό οι συρμοί – Διαφορετικές πόρτες για είσοδο και έξοδο από τα βαγόνια

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε ότι «είναι ένα τεράστιο έργο για την Αθήνα που θα αλλάξει τη μορφή της στο τέλος της δεκαετίας που διανύουμε. Τα οφέλη από αυτήν την παρέμβαση είναι ζωτικής σημασίας. Το πιο σημαντικό είναι ότι με τη βελτίωση των αστικών δημοσίων συγκοινωνιών μειώνεται η κίνηση των αυτοκινήτων μέσα στην πόλη. Αυτό είναι το ζητούμενο σε μία πόλη όπως η Αθήνα, που βλέπουμε ότι πλέον όλες οι αστικές οδοί έχουν κατακλειστεί με αυτοκίνητα».

«Επίσης, τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι προφανή και βεβαίως πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι το μέσο το οποίο έρχεται έχει χαρακτηριστικά εντελώς καινούρια εδώ, καθώς, όπως και στη Θεσσαλονίκη, θα λειτουργεί χωρίς οδηγό. Ακόμα, οι σταθμοί θα έχουν διαφορετικό μέγεθος από αυτό που έχουμε δει μέχρι σήμερα και θα έχουμε διαφορετικές πόρτες εισόδου – εξόδου από τα βαγόνια. Θα είναι ένα πάρα πολύ σύγχρονο μετρό που υπακούει στα μέγιστα πρότυπα ασφαλείας».