Skip to main content

Τη στήριξη της Κομισιόν για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα ζητούν πλοιοκτήτες και προμηθευτές

Ο Σωτήρης Ράπτης.

Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA

Tον επείγοντα χαρακτήρα της ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, η «The Clean Maritime Fuels Platform» που εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες και τους προμηθευτές καυσίμων.

Η πλατφόρμα υπογραμμίζει τα σημαντικά επενδυτικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο τομέας, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγηση και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η πλατφόρμα καλεί την Κομισιόν:

  • Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στην επερχόμενη Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία,
  • Να αξιοποιήσει το Σχέδιο Επενδύσεων για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP), ώστε να μην διακινδυνεύσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία,
  • Να μειώσει το ρίσκο σε έργα μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ΣΕΔΕ για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα,
  • διευκόλυνση του ρόλου των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων μέσω εντολών για υποδομές καυσίμων.

«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας»

«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η συμφωνία για την καθαρή βιομηχανία είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από το ΣΕΔΕ της ΕΕ και των εθνικών κρατών μελών είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

«Η ναυτιλία είναι η ραχοκοκαλιά του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομία της ΕΕ. Η απαλλαγή της από τις ανθρακούχες εκπομπές πρέπει να συμβαδίζει με τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα. Για να επιταχύνουμε τη μετάβαση, πρέπει να μετατρέψουμε τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα από φιλοδοξία σε πραγματικότητα. Η Ευρώπη έχει την ευκαιρία να πρωτοστατήσει στην καθαρή ναυτιλία, αλλά πρέπει να δράσουμε τώρα», επεσήμανε η Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope.

«Οι βασικές προκλήσεις, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και τα ανεπαρκή κίνητρα της αγοράς για τα βιώσιμα καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια, οι σαφείς κανονιστικές δεσμεύσεις και οι ειδικοί μηχανισμοί στήριξης είναι ουσιώδεις για την προώθηση των επενδύσεων στη βιομηχανικής κλίμακας παραγωγή ανανεώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων. Τα προτεινόμενα μέτρα επιτρέπουν στην Ευρώπη να καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα», δήλωσε ο Ralf Diemer, διευθύνων σύμβουλος της eFuel Alliance