Σύμφωνα με την 4η ετήσια παγκόσμια μελέτη για τον κλάδο της τεχνολογίας η υπάρχουσα γενιά εργαλείων και μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επιταχύνουν το 20% των εργασιών των εργαζομένων τους, χωρίς απώλειες στην ποιότητα.
Καθώς η τεχνολογία έχει κάνει σχετικά εύκολη την επίδειξη νέων προϊόντων που βασίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη, η μελέτη της Bain & Company διαπίστωσε ότι το 89% των εταιρειών λογισμικού χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη για να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους – 15 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε σύγκριση με άλλους κλάδους. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι εταιρείες που χρησιμοποίησαν πρώτες την τεχνητή νοημοσύνη παρατηρούν ήδη το θετικό αποτύπωμα και τα οφέλη στην παραγωγικότητά τους, ενώ αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους για την περαιτέρω αξιοποίηση της.
«Η καινοτομία αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς και ακόμα βρισκόμαστε στο αρχικό στάδιο», δήλωσε ο Ντέβιντ Κρόφορντ, Παγκόσμιος Επικεφαλής Τεχνολογίας της Bain & Company. «Τρεις στις τέσσερις εταιρείες λογισμικού που συμμετείχαν στην έρευνα, πιστεύουν ότι όσοι αξιοποιήσουν πρώτοι τα εργαλεία AI, θα έχουν ένα διαρκές πλεονέκτημα που δεν θα εξισορροπηθεί. Η μελέτη μας καταδεικνύει ότι σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι εταιρείες που τηρούν στάση αναμονής για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, κινδυνεύουν να χάσουν πολύτιμο έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους».
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI) ενισχύει την αναζήτηση ταλέντου καθώς οι εταιρείες ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στις διαδικασίες τους, οι ρόλοι στην εργασία αναμένεται διαφοροποιηθούν. Οι κλάδοι της μηχανικής, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ είναι πιο πιθανό να επωφεληθούν από την τεχνητή νοημοσύνη τους επόμενους 18 μήνες. Οι εταιρείες θα χρειαστούν περισσότερα ταλαντούχα στελέχη στον κλάδο της μηχανικής για να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και μηχανικής μάθησης (ML), ιδιαίτερα με εμπειρία στη δημιουργία ή στην ενσωμάτωση Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLM).