Skip to main content

Καμπάνια Κομισιόν για εξοικονόμηση ενέργειας

Με σύνθημα «η εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων είναι πιο εύκολη απ’ όσο νόμιζες!» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πραγματοποιεί εκστρατεία ενημέρωσης σε Ελλάδα, Τσεχία, Ρουμανία και Πορτογαλία, που βασικό στόχο έχει να βοηθήσει τα νοικοκυριά να μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας, αλλά και να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως τονίζει η Κομισιόν χιλιάδες Έλληνες βρήκαν, μέσω της καμπάνιας, απλές και χρήσιμες συμβουλές για την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και χρημάτων από τους λογαριασμούς τους.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, περισσότεροι από 89.000 Έλληνες καταναλωτές έχουν επισκεφθεί έως τώρα τη διαδραστική ιστοσελίδα της καμπάνιας, ενώ περισσότεροι από 7.500 επισκέφθηκαν τα roadshows που πραγματοποιήθηκαν στο Παλαιό Φάληρο και τη Θεσσαλονίκη.

Μία νέα γενιά ενεργειακά ευαισθητοποιημένων πολιτών

Καθώς η εξοικονόμηση ενέργειας είναι, σε μεγάλο βαθμό, ζήτημα ενημέρωσης και εκπαίδευσης, τόσο μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον όσο και στο σχολείο, η καμπάνια απευθύνθηκε και σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε από την ειδική σε θέματα ενέργειας Δρ. Εύα Μιχάλενα και εφαρμόζεται ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που στοχεύει να ενημερώσει τους νεαρούς μαθητές για το πόσο εύκολο είναι να εξοικονομεί κανείς ενέργεια μέσω της εφαρμογής μιας σειράς μικρών αλλαγών στην καθημερινότητά τους, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας της Κομισιόν οφείλεται κατά μεγάλο μέρος και στο γεγονός ότι η καμπάνια ήρθε σε μία στιγμή που τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν ότι περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της φτώχειας –ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Η ενεργειακή φτώχεια αποτελεί σημαντικό μέρος του προβλήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότεροι από 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.

«Ένας επιπλέον λόγος αυτής της επιτυχίας είναι και η συνεργασία με σημαντικούς, εθνικούς και τοπικούς φορείς και θεσμούς, μεταξύ των οποίων ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, ο Δήμος Αθηναίων, η ΠΟΜΙΔΑ, το Γαλλικό Σχολείο Jeanne d’ Arc και οι οργανώσεις καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, ΒΙΟΖΩ και ΚΕΠΚΑ, που εργάστηκαν ως πρεσβευτές των μηνυμάτων της καμπάνιας», τονίζεται.

Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος.