Skip to main content

Nαυτιλιακή χρηματοδότηση και τα νέα δεδομένα

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Η μεγάλη υποχώρηση της παραδοσιακής χρηματοδότησης της ναυτιλίας, ο τραπεζικός δανεισμός, σε συνδυασμό με τις υψηλές απαιτήσεις που έχουν πλέον οι χρηματιστηριακές αγορές για πολύ μεγάλη κεφαλαιοποίηση, αλλά και η αντίθετη σε σχέση με τη ναυτιλία σε πολλές περιπτώσεις φύση των private equity funds, που έχουν συνηθίσει να επενδύουν για σύντομα χρονικά διαστήματα αποβλέποντας σε μεγάλες αποδόσεις, ανοίγουν τον δρόμο για νέες εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης της ναυτιλίας, όπως είναι το leasing. Τις εξελίξεις στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και τα νέα δεδομένα αναλύουν ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC Business Consulting Γιώργος Ξηραδάκης και ο Qinghe (Leo) Meng, συνεργάτης της XRTC Business Consultants LTD στη Λ.Δ. Κίνας. Όπως αναφέρουν, ο μόνος τρόπος για να μπορέσουν οι τράπεζες να απαλλαγούν από μη εξυπηρετούμενα δάνεια τελικά ήταν να τα πουλήσουν στις μεγάλες εταιρείες διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (Asset Management), εταιρείες που ανήκουν στο κράτος. Αντίθετα, οι εταιρείες leasing ως ιδιωτικές εταιρείες είναι πιο ευέλικτες στη διαχείριση τέτοιων δανείων, αφού μπορούν ακόμη και να προχωρήσουν σε Λειτουργική Μίσθωση (Operating Lease) με διάφορες ευέλικτες λύσεις χρηματοδότησης με πολύ ανταγωνιστικό κόστος χρηματοδότησης.