Ξεπερνούν το 50% επί των συνολικών πωλήσεων οι εξαγωγές της Αφοί Χαΐτογλου, που χθες βράδυ γιόρτασε στη Θεσσαλονίκη σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα τα 100 χρόνια της διαδρομής της, που έχει κάνει τον «Μακεδονικό Χαλβά» ένα από τα πιο διάσημα και διεθνώς αναγνωρίσιμα ελληνικά brands ανά την υφήλιο.
Απασχολώντας πλέον 700 εργαζόμενους και με τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ η εταιρεία – όπως τόνισαν οι εκρόσωποι τόσο της τρίτης γενιάς της οικογένειας Χαΐτογλου που βρίσκονται στο «πηδάλιο» της εταιρείας, συγκεκριμένα οι κ.κ. Κώστας Χαΐτογλου (διευθύνων σύμβουλος) και Λευτέρης Χαΐτογλου (Marketing Director), αλλά και της τέταρτης που ήδη έχει μπει στη διοίκηση, συγκεκριμένα ο κ.Νίκος Χαΐτογλου (επίσης διευθύνων σύμβουλος, γιος του εκλιπόντος Αλέκου Χαΐτογλου) – συνεχίζει να αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση, η ιστορία της οποίας είναι συνυφασμένη με τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, συνδυάζει την παράδοση και την ανάπτυξη με σύγχρονα πρότυπα και στηρίζεται στο ηθικό επιχειρείν.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε και η παρουσίαση του βιβλίου «Μακεδονικός Χαλβάς 1924-2024. Ένας αιώνας Παράδοσης και Γεύσης», το οποίο επιμελήθηκαν οι συγγραφείς Λυδία Σπανουδάκη – Δρακάκη και Μαρία Λουΐζα Τζόγια- Μοάτσου.
Η Αφοί Χαΐτογλου αντλεί τις ρίζες της στο μακρινό 1924, όταν οι μικρασιάτες Κωνσταντίνος, Σάββας και Λευτέρης Χαΐτογλου (αδέλφια) ήρθαν στην Ελλάδα και το 1924 και άνοιξαν ένα μικρό αρχικά εργαστήριο παραγωγής χαλβά και με σκληρή δουλειά και επιμονή το μετεξέλιξαν σταδιακά σε μία από τις πιο μεγάλες και καταξιωμένες εντός και εκτός συνόρων βιομηχανίες τροφίμων.
«Η πορεία ενός αιώνα της οικογενειακής μας επιχείρησης δεν είναι μια απλή επέτειος. Είναι ημέρα μνήμης, τιμής και ευγνωμοσύνης για τους δικούς μας ανθρώπους, αυτούς που γνωρίσαμε μέσα από τις διηγήσεις των παππούδων μας και των γιαγιάδων μας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Κώστας Χαΐτογλου.
Σημειωτέον, δε, ότι η Αφοί Χαΐτογλου έχει αποκτήσει εξαγωγικό προσανατολισμό ήδη από το 1974, με αιχμή του δόρατος τον «Μακεδονικό Χαλβά», ο οποίος έκανε τότε την «παρθενική» του εμφάνιση στις αγορές του εξωτερικού.